Wat is er nieuw

Juwel 240

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cemson
  • Startdatum Startdatum
C

Cemson

Guest
Hallo allemaal.

Mijn naam is cem.

Ik heb een juwel 240.

Hier heb ik inzitten.

3 Afrikaanse ruggenzwemmers. Had er 4 maar 1 is door onbekende redenen overleden zonder enige aanwijzing.

1 koppel maanvissen koi versie.

6 echte algeneters met zwarte streep.

4 black mollys. Allemaal mannetjes.

1 rode regenboogzalm die was ooit samen met 1 andere rode maar is ook helaas overleden.

3 guppies mannetjes

1 ancistrus vrouwtje.

7 glasmeervallen.

1 koperzalm.

Voordat jullie mij doodschieten weet ik dat deze samenstelling voor geen meter klopt. Maar de meeste vissen heb ik gered uit aquariums van mensen die totaal geen verstand hebben van aquariums.
En bij mij hebben deze vissen nog altijd een langere levensduur dan bij de mensen waar ik ze vandaan had.

Daarom heb ik een account aangemaakt om te kijken of er mensen zijn die nog ruimte hebben voor vissen.

Zo wil ik kijken of er iemand is die ruimte heeft voor mijn rode regenboogzalm in een school te stoppen.

Me koperzalm is alleen.

Me blackmollys zouden eruit moeten en in een betere samenstelling moeten komen met mannetjes en vrouwtjes. Omdat mannetjes alleen niet echt optimaal is nu ze redelijk groot worden.

Ook zit ik met een vraag over een ruggenzwemmer de grootste heeft al 1jaar ofzo een dikke buik echt een bol. Hii is niet ziek en is gewoon actief savonds. Maar toch lijkt mij dit niet gezond. Maar ik denk niet dat dit buikwaterzucht is. Want dit zou de vis allang fataal zijn geworden na zo 1 lange tijd.

Voor de rest doen alle vissen het goed en worden ze mooi groot. Ben zelden een vis verloren door ziekte.
Probleem nu is dat ze te groot worden.

Ik ga dit jaar verhuizen omdat ik een huis heb gekocht. Hier gaat een grote aquarium in komen voor mijn algeneters en maanvissen etc uit te breiden.

Mvg.

15323700825332001228611472688161.jpg

Ik heb gekozen voor niet teveel planten en toebehoren om de vissen nog optimaal zwemruimte te geven. En verstop plekken zijn er genoeg over de gehele ruimte.
Zuurstof is er genoeg in de bak want het wateroppervlakt is goed in beweging.

P.s de vissen zijn allemaal zeer vreedzaam naar elkaar toe en ze hebben allemaal hun eigen plekjes.

Welkom!

Welkom op Aquaforum Cem die stukken hout vind ik bijzonder mooi.

Welkom op Aquaforum Cem die stukken hout vind ik bijzonder mooi.

Dankjewel.

Moet ik wel bij zeggen dat het aquarium er ooit veel mooier bij stond. Al het hout was begroeid met mos enzo. Ook de bonzai is nu helaas kaal.
Ik ben het aquarium al een klein beetje op het ruimen van binnen omdat ik binnenlort ga verhuizen dan komt er gelijk een grotere bak met een betere inrichting. Heb al veel planten eruit gehaald zoals ook me mooie grote rode waterlelie, vond ik echt een eyecatcher en was ook zeer geliefd bij de vissen om te schuilen op en onder de grote bladeren.

Dusja hij is wat lelijk en kaal nu maar binnenkort een nieuwe start met een grotere bak. Kan niet wachten.

Dankjewel.

Moet ik wel bij zeggen dat het aquarium er ooit veel mooier bij stond. Al het hout was begroeid met mos enzo. Ook de bonzai is nu helaas kaal.
Ik ben het aquarium al een klein beetje op het ruimen van binnen omdat ik binnenlort ga verhuizen dan komt er gelijk een grotere bak met een betere inrichting. Heb al veel planten eruit gehaald zoals ook me mooie grote rode waterlelie, vond ik echt een eyecatcher en was ook zeer geliefd bij de vissen om te schuilen op en onder de grote bladeren.

Dusja hij is wat lelijk en kaal nu maar binnenkort een nieuwe start met een grotere bak. Kan niet wachten.
Waar kan ik eventueel zo'n mooie grote rode waterlelie vinden ?

Waar kan ik eventueel zo'n mooie grote rode waterlelie vinden ?

Uhm ik had het verkeerd verwoord.

Het is eennrode tijgerlotus. Al is dit wel een lelie plant als je hem toelaat de lelie te vormen op het water als je hem niet snoeit en kort houd.

Het is de rode tijgerlotus van aquaplantsonline. Het is een bol waar je een lotus plant uit kan laten groeien.

Ja oke als je hem door laat groeien dan komt er boven het water een lelie.

Uhm ik had het verkeerd verwoord.

Het is eennrode tijgerlotus. Al is dit wel een lelie plant als je hem toelaat de lelie te vormen op het water als je hem niet snoeit en kort houd.

Het is de rode tijgerlotus van aquaplantsonline. Het is een bol waar je een lotus plant uit kan laten groeien.

Ja oke als je hem door laat groeien dan komt er boven het water een lelie.
Die ken ik en heb ik ook al gehad en je hebt de groene tijgerlotus ook en de Thaise lotus.

Idd. Vind het echt top planten.

Welkom op het forum.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan