Wat is er nieuw

Juwel 450 van unie

• Onderwerp starter Onderwerp starter unie
  • Startdatum Startdatum
U

unie

Guest
Mijn Discus Aquarium

20161218_143121.jpg

20161218_143153.jpg

Hele mooie vissen maar ziet er wel een beetje druk uit zo.
Vanwaar de combi manen en discus?

De 2de foto oogt minder druk dan de 1ste foto.
Welke plantjes heb je daar staan? Is dat Limnophila sessiliflora?

Ik weet niet precies welke planten het zijn,
het zijn wel zuurstofplanten,maar binnenkort zijn alle planten eruit.
De maanvissen zitten erbij ,omdat ik die ook mooi vind en het levert absoluut geen problemen op.
Soms als een koppeltje manen eitjes hebben gelegd dan beschermen ze die ,maar verder laten ze elkaar met rust.
Er zitten inderdaad veel discussen in maar de bak word 3 x in de week voor ong 35 % ververst en er zitten 2 externe filters op

Mooie vissen!
Vind zelf drijfplanten in z'n bak ook wel mooi staan. Komen er nog planten terug?

nee het is de bedoeling om zonder planten verder te gaan,zo kan ik de ledverlichting die ik heb gaan aanpassen zodat de kleuren mooier overkomen !

Bak weer een klein beetje aangepast

20161219_142951.jpg

Nu zonder schittering

20161219_144114.jpg

20161219_144048.jpg

Mooie discussen, mooi hout ook.

misschien een optie op de foto´s savonds te nemen? je ziet nogal wat weerspiegeling?

Ik wil verder zonder planten omdat ze niet zo goed groeien omdat mijn licht niet maximaal staat .
Ik heb wel 5 high power ledstrips met een TC420 boven de bak hangen voor zonsopgang en ondergang,maar die wil ik niet voluit zetten.
Discusvissen houden volgens mij ook niet van erg veel licht en de planten houden weer niet van 30 graden !

Inderdaad, de discussen houden niet zou hard van fel licht, je ziet ook zat ze zoveel mogelijk in de 'schaduw' van het aquarium proberen te zwemmen.

Ik vind de discussen echt heel erg mooi.
Maar ik mis toch wel enige beplanting. Een mooie grote echinodorus zou niet misstaan.
Verder ben ik van mening, dat het groen van de planten de discussen nog mooier doet uitkomen.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

Kan de bak zeker waarderen al ben ik meer fan van wat natuurlijkere materialen maar ieder ze smaak 🙂 en ja zonder planten helemaal me ding komen ook vrij weinig tot net voor in hun leefomgeving al is dit natuurlijk nakweek en geen wildvang

Welke soorten vissen zitten er nog in want ik zie nog een meerval en kardinaaltetra's. En zo ja hoe is het dan gelukt om de tetra's samen met de maanvissen te houden?

Hoi er zitten ook corydora's in,een paar ancistrussen en een paar L33.
De maanvissen heb ik klein gekocht en zijn nooit een probleem geweest voor de tetra's

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan