Juwel 60 cm bakje van Hoogheid


Hoogheid

Well-known member
Lid geworden
1 maart 2018
Berichten
1,639
Leeftijd
34
IMG_20191121_181049-01.jpeg


Ik had nog een Juwel 60 cm bakje staan met een ingebouwd filter en een achterwand die versleten was. Ik heb laatst zowel het filter als de achterwand verwijderd uit deze bak en hem gelijk maar eens goed schoongemaakt en de kans gepakt om dit bakje weer eens opnieuw in te richten. Na een middagje leuk knutselen is dit het eindresultaat. De foto is genomen direct na het inrichten en vullen van het aquarium dus hij is wat wazig.

Onderstaand foto's van het gehele proces naar dit resultaat.
IMG_20191121_142400.jpg


IMG_20191121_144116.jpg


IMG_20191121_162259.jpg


IMG_20191121_165822.jpg


IMG_20191121_173746.jpg
 
Leuk uwe Hoogheid. Komen er ook bewoners in?
 
Mooi gedaan hoor en ik zou dit stuk hout er niet indoen of het anders proberen.
 
Bedankt voor de reacties allemaal!

Mooi gedaan hoor en ik zou dit stuk hout er niet indoen of het anders proberen.
Het stuk hout dat nu een beetje voor paal staat midden in het bakje gaat nog iets worden. Ik kwam er gisteren alleen zo snel even niet uit hoe ik het voor elkaar ga krijgen maar ik had het idee om er een boompje van te maken. Ik heb nog aardig wat stukjes los spiderwood liggen dat ik aan de bovenkant kan monteren en daar wilde ik eventueel monte carlo op laten groeien. Alleen hoe of wat heb ik nog niet helemaal bedacht. Ik zag dit laatst in een filmpje van Aquapros op Youtube.
 
Ok, ik ben benieuwd hoe je dat dan gaat maken maar is het niet makkelijker om een leuk stukje spiderwood te kopen zodat je al een mooi "boompje" hebt om te bekleden?
 
John, het perfecte hout is niet te koop, dat moet je maken, :D

Je kunt het hout verlijmen met vloeibare secondenlijm en katoen(sigaretten filters) geeft een erg sterke verbinding die goed te maskeren is.
Hier wordt dat bijv goed uitgelegd. Voor hout werkt het net zo goed.
 
Die methode gebruikt Cornelius ook dacht ik. Inderdaad is het perfecte hout niet te koop maar ja ik kijk en wacht vaak net zolang tot er een stuk binnenkomt wat aardig overeenkomt met mijn idee en dat gebruik ik dan. Het mag dan niet perfect zijn maar ach wat geeft dat want dat ben ik ook niet ;)
 
Ok, ik ben benieuwd hoe je dat dan gaat maken maar is het niet makkelijker om een leuk stukje spiderwood te kopen zodat je al een mooi "boompje" hebt om te bekleden?
Ja natuurlijk is dat makkelijker. Maar ik vind het erg leuk om dit soort dingen zelf te maken. En ik ben bang dat ik het perfecte stukje hout niet ga vinden. Dan maak ik het graag zelf en kan mijzelf bovendien vaak rijkelijk vermaken met dit soort knutselactiviteiten.


John, het perfecte hout is niet te koop, dat moet je maken, :D

Je kunt het hout verlijmen met vloeibare secondenlijm en katoen(sigaretten filters) geeft een erg sterke verbinding die goed te maskeren is.
Hier wordt dat bijv goed uitgelegd. Voor hout werkt het net zo goed.
Dat denk ik ook, het perfecte hout is niet te koop. Maar in de buurt kun je zeker komen. En bedankt voor de tip van het lijmen. Ik gebruik zelf vaak tie wraps die ik verberg door mos en een anubias bijvoorbeeld. Maar dit is misschien ook wel leuk om eens uit te proberen en misschien ook een stuk mooier. Bovendien zien de bakken van Cornelius er echt prachtig uit dus het zal vast een goede methode zijn!
 
Ach als je graag wat knutselt dan is het een leuke bezigheid Daan maar ja niet iets voor mij dus ;).
 

Terug
Bovenaan