Wat is er nieuw

Juwel aquarium verven?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eefieeh
  • Startdatum Startdatum
E

Eefieeh

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een tweedehands Juwel Vision 450 te kopen. Deze wil ik graag in het wit. Nu is deze vrijwel niet op marktplaats te vinden en nieuw is deze dus deze behoorlijk prijzig. Nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met het verven van een juwel aquarium. Met name het frame van plastic er om heen. Ik zat te denken om anders het meubel los te kopen in het wit. De kosten daarvan vallen te overzien.

Heeft iemand misschien anders foto's? Als iemand dit heel erg afraad hoor ik dat ook graag. Het is wel de bedoeling dat het mooi wordt en ook lang blijft zitten.

Als iemand een tip heeft die een witte rond december wilt verkopen hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt.

Ik dacht dat er ook sommige mensen hem gaan wrappen met folie

Plastiek kan je gemakkelijk schilderen.
Je schuurt de plastiek met ene zacht schuurpapier, daarna goed afwassen zodat alle stof verwijderd is.
Je zet er een multiprimer over heen(heb je zowel op basis van water als van thinner en dient voor plastiek en non ferro metalen)je schuurt er weer lichtjes over, je wast weer het stof eraf(met een natte maar uitgewrongen doek)
daarna kan je met alle gewone lakverven overheen schilderen.(twee laklagen is meestal voldoende om een goede kleurdekking te hebben)
Glas kan je best met een speciale tape afplakken.
Dit alles kan je in de gewone doe-het-zelf-zaak vinden.

Ik zou het wrappen. Is makkelijker en te verwijderen. Ik heb wel een adresje voor goedkope wrapfolie, al kan je ook even googlen. Voor een aquarium heb je niet zoveel nodig, en is misschien nog goedkoper dan met verf. Ook een stuk sneller!

Hallo,

Sorry voor de late reactie. Ik vind verven een beetje griezelig. Straks bobbelt het helemaal op en weet ik het allemaal. Ik heb gegoogeld naar dat wrap folie, volgens mij heb ik een site gevonden met wrap folie voor autos??? Dan lijkt wrappen inderdaad de beste optie, als dat ook goed op een auto kan en door de wastraat moet dat mijn aquarium ook wel overleven. Zo niet haal ik het er gewoon weer af.

Heeft iemand hier een gewrapt aquarium? En is er nog verschil van kwaliteit in wrapfolie?

EDIT: En ohja hoeveel heb ik dan ongeveer nodig? Ik ben heel slecht in berekenen dan snijverlies of weet ik het allemaal 😛...

Bedankt!!!

Eefieeh zei:
Hallo,

Sorry voor de late reactie. Ik vind verven een beetje griezelig. Straks bobbelt het helemaal op en weet ik het allemaal. Ik heb gegoogeld naar dat wrap folie, volgens mij heb ik een site gevonden met wrap folie voor autos??? Dan lijkt wrappen inderdaad de beste optie, als dat ook goed op een auto kan en door de wastraat moet dat mijn aquarium ook wel overleven. Zo niet haal ik het er gewoon weer af.

Heeft iemand hier een gewrapt aquarium? En is er nog verschil van kwaliteit in wrapfolie?

EDIT: En ohja hoeveel heb ik dan ongeveer nodig? Ik ben heel slecht in berekenen dan snijverlies of weet ik het allemaal 😛...

Bedankt!!!

Hehe 😉
wrappen is net als met schilderen, je moet met enkele zaken rekening houden. Het loopt pas verkeerd als men niet de juiste zaken hebt of doet.
Met de juiste primer en laklaag kan schilderen zeer mooi zijn.

Wrappen is niet moeilijk. En luchtbellen zijn makkelijk te verwijderen. Verven kan ook inderdaad, maar is wel definitiever...

Heb zelf kleine stukjes Wraptape gebruikt op mijn velgen van de auto, en die hebben al 2 jaar overleeft. Zout, regen, wasstraten... en zit er nog gewoon op....

De afmeting is volgens mij altijd een standaard lengte (vaak 1,50m). Gezien de Vision 450 breder is, zul je dus breder dan 1,50 moeten bestellen.

Volgens mij is het uitrekenen van de lengte niet moeilijk. Meet alle stukken op die je wilt beplakken, en schrijf daar de lengte+breedte van op (let op de bolling!).

Als je alle maten hebt, knip je van een vel papier een strook van 15 cm breed. en dan teken je op die strook de stukken die je nodig hebt. Je deelt dus de maten door 10, en tekent die op het papier.
(kort gezegd: je tekent de stroken op schaal).

Dan weet je precies hoeveel je moet bestellen.

Hallo,

Heel erg bedankt allemaal voor de vriendelijke antwoorden en informatie. Ik ga voor de wrapfolie. Aangezien ik dit er makkelijk weer af kan halen als het mislukt. Ik verwacht eind december/januari ergens mijn aquarium te gaan halen. Als mensen het leuk vinden zal ik een post maken over het wrappen en hoe het ging met foto's enzo.

En het uitrekenen zal ik dan maar even goed met iemand voor moeten gaan zitten want rekenen kan ik niet haha 😛 (dyscalculie).

Groetjes
Evita

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan