Wat is er nieuw

Juwel Biofilter 3 resoneert en water nog troebel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marjolein_B
  • Startdatum Startdatum
M

Marjolein_B

Guest
Hallo, gisteren heb ik mijn aquarium (Juwel Rio 180) in gebruik genomen (water en planten erin).
Nou is alleen het water nog steeds 'melk'troebel en mijn man zegt dat ik het filter uit moet zetten omdat het allemaal kleine luchtbelletjes zijn. Maar ik heb gelezen dat je het filter nooit mag uitzetten, behalve bij verschonen. Die troebelheid, hoe lang kan het duren voor je aquarium helder is?
En de pomp resoneert heel erg. Toen ik 'm gisteravond aan deed, viel het me juist op dat -ie zo stil was. Maar nu hoor je duidelijk een zware bromtoon en het filter waar de pomp in zit resoneert ook. Is dat normaal?

Sorry als het domme vragen zijn, maar ik heb geen aquariumzaak hier in de buurt om advies te vragen.
Groetjes, Marjolein

Heb een vermoeden dat het pompje niet goed op zijn plaats zit, en /of de rotor vaststaat.
Kijk daar eens naar.

Het witte kan waterbloei zijn,omdat het filter niet goed werkt.

Het resoneren is gelukkig opgelost, we hebben alles even nagelopen en bewogen en nu is -ie stil 🙂 dat Waterbloei ga ik even opzoeken wat het is.

Waterbloei verdwijn met verversen, is uitstoot van dode bacterie.
28 dec. 2010 - Waterbloei is het massaal optreden van grote hoeveelheden van 1 soort, wieren/algen, cyanobacterien of eencellig (dierlijk) plankton.

Dus ,met een paar keer waterverversen,komt het goed.

En,als het filter weer goed werkt,wordt het ook weer opgezogen,hoor.Nu eerst in laten draaien.

En zo zie je maar geen LFS in de buurt en problemen met je pomp ?

Geen nood die heb je ook niet nodig want wij hebben een Bertus onze eerstedebesteenigeechte pompoloog.

De bak is inmiddels mooi helder geworden. Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb eergister 50% van het water vervangen. Het bleek namelijk dat ons kraanwater gefilterd is. Bij het meten van de waterwaardes stond de Gh op <3 de KH 20 en Ph op 8,4
Ik heb de bak weer aangevuld met water van v��r het filter en toen had ik de GH mooi in het midden 7 staan, de Ph was iets gedaald maar de KH stond nog steeds op 20.
Ik heb Ph/Kh -/- gehaald en de Ph staat nu op 7,6 maar de KH blijft hoog. Erg verwarrend.
Is de pompoloog toevallig ook waarde-oloog?

Groetjes,
Marjolein

Ik zal dit laatste even posten bij waterchemie...

Dat lijkt me het beste want waterwaardenologen die hebben we ook in het assortiment.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan