Wat is er nieuw

Juwel Bioflow 3.0 inhoud

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pimmendag
  • Startdatum Startdatum
P

Pimmendag

Guest
Hoi,
Ik heb een Juwel 800 aquarium met een Juwel Bioflow 3.0 pomp.
Ik wel er een leuke gemeenschapstank van maken, alleen weet ik niks van filters, ik heb de handleiding gelezen maar begreep er weinig van.
Hier een paar vragen over de Juwel Bioflow 3.0 pomp :
1. Wat moet ik er in doen (filters en watten ofzo)?
2. Waarom?
3. Hoevaak moet ik dat vervangen?

Bedankt,

https://youtu.be/gny1zS3AWP0

Wat er in zit, daar de zwarte er uit laten,is een koolfilter.

De andere kan je laten zitten,tot ze versleten zijn.

De witte laag uitspoelen, en terug doen.
557275_0_82_juwel_bioflow_filter.jpg

In het bakje,zit Siporax, voor bacterie opbouw.

Zoals Bertus laat zien zou ik het ook ongeveer opbouwen. Bovenop een laagje fijn filterwatten wat het vuil opvangt en daaronder enkele filtersponzen welke ook vuil opvangen en waar bacteri�n kunnen nestelen. Dan het bakje met keramische pijpjes waar bacteri�n erg goed in kunnen nestelen en dan weer wat sponzen.

Vervangen is bijna nooit nodig. Het beste kun je zoveel mogelijk van je filter af blijven, indien de stroming te zwak wordt kun je de sponzen uitknijpen in aquarium water. Ik heb bijvoorbeeld een filter waar als 4 jaar hetzelfde filtermateriaal in zit, deze maak ik af en toe schoon en dan kunnen ze er weer in. Alleen als de sponzen uit elkaar vallen zou ik ze vervangen.

Juwel zegt zelf dat ze om de zoveel tijd moeten worden vervangen echter is dit vooral zodat ze er meer kunnen verkopen 😉

Ik heb ook jaren deze filters gehad en vernieuwen hoef je eigenlijk dus nooit. op zn tijd uitspoelen is voldoende.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan