Wat is er nieuw

Juwel bioflow 3.0, maten van het pijpje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emmbillie
  • Startdatum Startdatum
E

Emmbillie

Guest
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar de maten van het pijpje waar het water uitkomt van de Bioflow 3.0
Om wat te verduidelijken wat ik graag wil weten deze foto:

ATdbLY8Q1tbIQwVcgkAD7QRH75d-zPB5.jpeg

Deze dingen wil ik graag te weten komen:

-Hoeveel cm is het van de bovenkant van de filterkast naar de onderkant van het gat voor het pijpje (zoals aangegeven in de rode streep op de foto)
-Wat is de diameter van dit gat
-Hoeveel cm zit het gat verwijderd van de zijkant
-Wat zijn de maten van de waterinlaat aan de rechterkant van de filterkast

Dit wil ik graag weten omdat ik een nieuw aquarium krijg (weet niet wanneer, vriendlief blijft geheimzinnig) en nu bezig ben met een achterwand voor in dit aquarium, maar ik kan ondertussen niet verder werken zonder deze gegevens.

Mocht iemand zich in een royale bui bevinden en het willen opmeten in zijn/haar aquarium en mij de gegevens doorsturen, zou ik daar erg blij mee zijn. Dan maak ik er een technische tekening van waar andere wellicht ook ooit eens van kunnen profiteren en zal ik hem hier posten.

Alvast bedankt en een fijne dag toegewenst!

Heb je geen LFS in de buurt die deze bak heeft staan? Meetlint mee daar even meten zou geen probleem moeten zijn denk ik? Mag ik vragen waarom je trouwens voor een inter filter gaat en niet gelijk voor een externe? Heb ik hier ook en is de beste overstap ooit geweest, ook op mijn vorige rekord 600

Ik woon helaas in een klein dorpje waar de enige aquariums in onze dierenspeciaalzaak Spongebob en my little pony aquariums zijn 😉
Zeg maar van die zaken die van die transportkoffertjes aanbieden als aquarium voor goudvissen.
Dus hoopte ik het hier te kunnen proberen.

Ik blijf zelf gewoon bij de interne (voor het moment), omdat ik sowieso al niet erg veel vissen heb en ook niet van plan ben om dat uit te breiden.
Ik heb 6 betta vrouwen, 5 cory's, 2 jonge ancistrussen en een anatome helena, en misschien nog een betta man als hij het met de dames kan vinden (zondag halen we hem op).
Zo niet, krijgt hij zijn eigen bakje.
In mijn huidige Rio 125 zit dit systeem ook maar dan een ander formaat filterkast, en ik vind het eigenlijk wel goed zo.
Vissen doen het goed, planten doen het goed, goede waterwaardes.
Misschien wat moeilijker schoon te maken, maar dat vind ik zelf geen probleem.
Dus voor op het moment vind ik een extern filter een wat te groot prijskaartje hebben voor de gemakken die het mij op dit moment zal opleveren (wat uiteraard persoonlijke mening is), maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat als ik ooit op een dag wil uitbreiden ik er wel 1 aanschaf.
Ik heb de achterwand ook ontworpen dat ik de filterkast er uit kan schuiven mocht ik een keer grof onderhoud willen plegen.

Dus hopen dat het allemaal zo goed komt!

volgens mij heb ik deze boven op zolder liggen, zal vanavond even gaan meten voor je.

Een Rio 125 heeft ook een bioflow 3.0 en hetzelfde formaat. Ik begrijp het niet zo goed...

zo simpel,he. Wat is de diameter?
Zij HEEFT hem nog niet..

De filterkast gaat het om, die is in mijn Rio 125 een andere maat dan die in een nieuwe Rio 180 zit.
Ik heb mijn Rio 125 2ehands gekocht dus wellicht dat het een ouder model is (?).
De maten van het huidige filter is ong. 13,5 cm, en degene die ik aan ga schaffen is 15,3 geloof ik. Dus er zit wel degelijk verschil in de behuizing, maar niet in de pomp zelf, nee 🙂

Logisch ,he.
Dat die groter is, met meer water.
Zit ook meer materiaal in.

mijne is een 3.0 en komt uit me lido 120.

vanavond word hem niet meer, zal morgen worden dat ik kan meten.

Bertus, dat snap ik 😉 was ook meer in reactie op Chris.

En RichD, hartelijk bedankt voor de moeite, word erg gewaardeerd!

Kijk eens op Marktplaats, staan er volgens ook een paar. in 15,5.

Begrijpelijk. Heb hier volgens mij nog wel een liggen van een Rekord 600. Als dit dezelfde is wil ik hem wel even opmeten, weet niet uit welke bak jij hem bedoeld?

Uit een Rio 180, de maten zijn 15,5x 10,2 x41,7 cm.
Heb al van alles bezocht of ik ergens technische tekeningen kon vinden, maar helaas. Ook geen goede vooraanzichten.
Bedankt voor het aanbod, dat stel ik erg op prijs!

Google Juwel filter.
Zie je er genoeg.
van voor,opzij.
En ze worden ook verkocht.

Emmbillie, het is natuurlijk niet leuk dat je nog niet verder kan met je wand, maar besef je goed dat het allemaal heel nauw luistert, wilt straks wand en filter goed op elkaar aansluiten. Vraag je dus goed af of je wel wilt afgaan op foto's en metingen verricht door anderen, zonder zelf het filter in je handen te hebben gehad. Misschien beter even wat geduld hebben (is sowieso iets wat je goed van pas komt bij het houden van een aquarium).

wat M&I zegt klopt natuurlijk wel, ik wil gerust voor je gaan meten maar als je het filter er fysiek bij hebt is het 10x makkelijker en maak je minder gauw fouten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan