Wat is er nieuw

Juwel Bioflow Mini Filter 280l

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AquaChristian
  • Startdatum Startdatum
A

AquaChristian

Guest
Hallo, ik ben de gelukkige eigenaar van een Juwel Bioflow Mini. Nou heb ik een maand of 2 geleden een aquarium van 60cm overgenomen (2e hands) met deze filter erbij. Er kan maar ��n spons in en de spons die ik er bij heb gekregen is in mijn ogen toch wel aan vervanging toe. Nou ben ik nog een beginnende aquariaan dus heb nog niet zoveel ervaring. Ik vroeg mij dus af of iemand mij zou kunnen adviseren welke spons er het beste in kan doen en hoe ik die het beste kan vervangen zodat niet al mijn vissen ineens overlijden.

Groet!
 
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=16981

Dit is hem denk ik. Je kunt hier zo een andere spons inkopen hoor of eventueel zelf insnijden vanuit een mat.
Als je bak is ingedraaid dan heb je in de bodem ook al een goede bacteriecultuur hoor.
Je kan als de oude niet meer is uit te spoelen ook deze oude in wat aquawater goed uitspoelen en de nieuwe spons even daarin dompelen zodat er water met bacterien in gaat trekken.
Dat bevorderd de opstart van de spons weer.

Maar waarom wil je hem vervangen, want ze gaan lang mee hoor. Kun je hem niet licht uitspoelen en weer verder gebruiken dan??
 
John enorm bedankt voor je reactie. Nou ik ben als beginner nog niet zo ver in mijn kennis en heb daarom zonder echt na te denken actief kool toegevoegd aan mijn filter. Daar was de spons niet voor gemaakt dus heb ik zelf maar een flink gat erin geknipt, kool erin gedaan en met sat�prikkers en een stuk spons weer dicht gemaakt. Nou is dus binnen ��n week mijn filterspons vol en is de doorstroom van de filter erg slecht. En als ik het goed heb is de kool in mijn aquarium niet echt nodig dus wil ik graag een nieuwe spons zodat de doorstroming beter blijft.

Groet
 
Actief kool in je filter is eigenlijk enkel nuttig na een medicijnkuur om de resten uit je bak te filteren.
 
als je een spons wilt dan moet je gewoon naar jouw winkel gaan en dat daar gaan kopen of je kan het er vragen als ze het er niet hebben liggen... (heb ik ook gedaan)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan