Wat is er nieuw

Juwel Bioflow One Binnenfilter - Verwarmingselement eruit --> extra filtermedium erin

visophetdroge

Member
Lid geworden
9 juli 2020
Berichten
21
Leeftijd
35
Korte vraag, kan je zomaar van het bioflow one filter (standaard zit daar verwarmingselement in) het element eruit halen en extra filter medium in doen? Ik heb nu extra Sera ringetjes erin gegaan helemaal opgevuld. Wellicht dat hij daar op den duur krachtiger van gaat worden?

Andere tips zijn ook welkom. Nu heb ik steeds terugkerende bruinalg, allang ingedraaid zon' 10 weken.
 
Daar waar het verwarmings element zit of hoort te zitten heeft plaatsing van filtermedium geen zin. Daar spoelt het wat langs maar wordt niet gefilterd.
 
Bruinalg kan ook komen door te veel organisch afval. Te hoog po4. Te korte belichting. Te hoog silica. Zijn deze dingen al uitgesloten? Ben benieuwd naar je ervaringen met je nu ongebouwde filter! Hou me op de hoogte 🙂
 
Bruinalg kan ook komen door te veel organisch afval. Te hoog po4. Te korte belichting. Te hoog silica. Zijn deze dingen al uitgesloten? Ben benieuwd naar je ervaringen met je nu ongebouwde filter! Hou me op de hoogte 🙂
Norian, een update. Heb binnenfilter vervangen door een extern filter (oase thermo 350), nog steeds veel (nieuwe) bruinalg in het aquarium terwijl ik zo'n 20 dagen oude en nieuwe filter tegelijk heb laten draaien.
 
Norian, een update. Heb binnenfilter vervangen door een extern filter (oase thermo 350), nog steeds veel (nieuwe) bruinalg in het aquarium terwijl ik zo'n 20 dagen oude en nieuwe filter tegelijk heb laten draaien.
Ja dat was eigenlijk ook de strekking van zijn bericht. Bruinalg krijg je niet omdat je niet genoeg filtercapaciteit hebt maar heeft vaak andere oorzaken. daarom dat een nieuw filter niet helpt. Op de link hieronder kun je wat tips vinden.
 
Jongens, ik ben een dame, geen meneer :'(haha

bedankt voor de update! En jammer dat je nog steeds bruin alg hebt, erg irritant hè. Kijk ff of er niks zit te rotten of iets. Mijn “Riverside” is momenteel erg bruin. Tot dochterlief schoorvoetend toegaf regelmatig extra te voeden:chef:. Morgen dus een grondige beurt en daarna voer wegzetten.

Voer je veel? Belicht je weinig? Zit in je leidingwater belachelijk veel silica? Of zit er wat te rotten? Het ligt iig dus niet aan de filter maar aan iets anders. Of simpelweg: je bak is nog aan het balanseren

76DBF80C-1BFA-4469-84E4-71E9BB328DBC.jpeg
Groetjes Norion
 
Jongens, ik ben een dame, geen meneer :'(haha

bedankt voor de update! En jammer dat je nog steeds bruin alg hebt, erg irritant hè. Kijk ff of er niks zit te rotten of iets. Mijn “Riverside” is momenteel erg bruin. Tot dochterlief schoorvoetend toegaf regelmatig extra te voeden:chef:. Morgen dus een grondige beurt en daarna voer wegzetten.

Voer je veel? Belicht je weinig? Zit in je leidingwater belachelijk veel silica? Of zit er wat te rotten? Het ligt iig dus niet aan de filter maar aan iets anders. Of simpelweg: je bak is nog aan het balanseren

Bekijk bijlage 306621 Groetjes Norion

Voor een meneer heb je ook best wel veel makeup op, hoewel dat niet veel zegt in 2020
 
Ik denk dat het dan aan teveel voer ligt, ik zal eens minderen en een keer een dag overslaan. bedankt voor de tips weer!
 
Ah mijn schuld. Ik ging uit van je profielfoto! 😉

Kun je dan zien dat dat een mannetje is:S 😉

Norion je kan best elke dag voeren maar dat moet je met beleid doen zodat er niks overblijft en normaliter moet het in een paar minuten op zijn.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: buiten lekker afgekoeld met 20 graden en amper neerslag gehad
      • Wow
      Waarderingen: Kosmopoliet
      Terug
      Bovenaan