Juwel Bioflow one filtermedia vragen


fiekesof

Well-known member
Lid geworden
25 januari 2005
Berichten
133
Locatie
België
Ik heb net de Juwel Bioflow One aangekocht met shrimpguard.
Ik heb alle soorten sponsfilters gebruikt maar geen enkel systeem is makkelijk in onderhoud.
De Aquael systemen zijn krengen, ze zakken constant naar de bodem , ondanks nieuwe zuignappen.
Anyway dat is mijn vraag niet 😁
Ik heb dus info nodig welke extra filtermaterialen ik kan gebruiken in de Bioflow One. Er zitten 2 blauwe sponsfilters in, maar zou Siporax willen toevoegen.
Domme vraag maar doe ik deze bovenaan of onderaan de ene blauwe spons? Heb enkel ervaring met eenvoudige sponsfilters of de Pat 500.
 
Hieronder een afbeelding van de stroomrichting. Zelf zou ik dan denk ik de Siporax bovenop leggen. Doordat de flow eerst door de spons gaat blijft de Siporax schoner, dat is mijn gedachte.


1661586208970.png
 
Ik heb net de Juwel Bioflow One aangekocht met shrimpguard.
Ik heb alle soorten sponsfilters gebruikt maar geen enkel systeem is makkelijk in onderhoud.
De Aquael systemen zijn krengen, ze zakken constant naar de bodem , ondanks nieuwe zuignappen.
Anyway dat is mijn vraag niet 😁
Ik heb dus info nodig welke extra filtermaterialen ik kan gebruiken in de Bioflow One. Er zitten 2 blauwe sponsfilters in, maar zou Siporax willen toevoegen.
Domme vraag maar doe ik deze bovenaan of onderaan de ene blauwe spons? Heb enkel ervaring met eenvoudige sponsfilters of de Pat 500.
Ik heb zelf ook dit filter, enne domme vraag bestaan niet ;)

Maar wat is de reden dat je dat wil toevoegen ?
 

Terug
Bovenaan