Mijn aquarium is mijn hobby, en ik zie het onderhoud als een deel hiervan. Ik neem het ook zeer serieus, en zoek veel op en lees er ook veel over. Ik doe iedere week een waterwissel van 15 liter, en hou de vervuiling van bladeren in het aquarium netjes iedere dag bij.
De reden dat ik voor de Cirax wilde gaan was het volgende. Ik lees naast veel positieve dingen ook een aantal negatieve dingen over de interne filters van Juwel. Ik ben er wel tevreden over daar alles mooi op 1 plek in het aquarium zit. Het nadeel vind ik dat het niet mooi uitziet, maar dit heeft natuurlijk niets met de werking te maken. Ik heb op een aantal sites gezien dat mensen er van de Sera keramische cilinders in hadden gedaan, en dit beter was, daar het oppervlakte groter was waar de "goede " bacteri�n zich kunnen nestelen, en dus beter is dan een grove spons ( althans zo lees ik het overal). Toen ik de cassettes cirax zag, was ik van mening dat dit een mooi alternatief is en ook mooi zou passen in het binnen filter, vandaar.