Wat is er nieuw

Juwel Circulatie Pomp 280

• Onderwerp starter Onderwerp starter Luc_S
  • Startdatum Startdatum
L

Luc_S

Guest
Hallo lezers,

Ik weet niet of dit uberhoud al bekend is, in ieder geval, ik zit rustig achter mijn pc wanneer ik opeens een gezoem/geratel hoor in mijn Juwel Rekord 600. Blijkt dus dat een van mijn algeneterjes de circulatie pomp uitgang ingezwommen is en flink te grazen genomen is door de propeller die daarachter schuilt. Hij heeft het overleeft.. denk ik. Hij heeft de desbetreffende hoek van mijn aquarium opgezocht en hangt daar nu aan het glas in combinatie met half op de bodem liggen. Zo nu en dan lijkt hij stuiptrekkingen te hebben en verder lijkt hij heel gestrest te ademen.

Beetje jammer dat die circulatie pomp eigenlijk heel gevaarlijk is voor je vissen die veel stroming gewent zijn 🙁

IMG_0477-1.jpg

Yay! Hij heeft het overleeft, zwemt weer dolblij en op een gezonde manier rond.
Maar zijn mensen het met mij eens dat deze pomp eigenlijk heel gevaarlijk is voor sommige vissen?

Ja,daarom hebben ze er al 100.000 van verkocht.

Denk eerder dat er bij jou iets verkeerd zit.

Ik heb het ook niet over de kwaliteit van het product Bertus.

Ik heb het over het feit dat het eventueel gevaarlijk is voor een jonge algeneter die tegen stroming kan. *facepalm*
Either way, thanks for the useful response >_<

Ik heb het weleens eerder gelezen hier op het forum Luc,is echt een geval van pech.
Als het nou nog een keer voordoet zou ik de uitstroom aanpassen zodat het niet meer kan gebeuren of nu al gelijk een aanpassing maken.
Je kan iets van een kunststof pijpje maken die over de uitstroom past en het uiteinde warm maken en wat dichtknijpen tot het een plattere vorm heeft bv.

Of een rooster,zoals bij de instroom.

Denk dat de uitstroom te weinig was.
Alhoewel ze sterk tegen de stroom in gaan hoor.
Zelfs tegen een waterval op.

Ik zal even kijken of ik iets kan maken, bedankt voor het advies! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan