Wat is er nieuw

Juwel digitale thermometer kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Segamon
  • Startdatum Startdatum
S

Segamon

Guest
sam_0564.jpg

Volgens mij is mijn digitale Juwel thermometer kapot. 🙁
Hij geeft steevast 26,3 graden aan terwijl de 2 normale thermometers allebei 21 graden aangeven.
De batterij is net vervangen dus daar ligt het niet aan.

Ik weet niet of deze thermometers ingesteld kunnen worden of niet, het staat er nergens bij.

Kan zijn dat er vocht bij de sensor gekomen is.
Dan gaan zo'n thermometertjes foute waarden meten.

Dergelijke budget thermometers ben ik zelf geen fan van.
Heb je het budget niet voor een goeie digitale thermometer? Dan blijf je beter bij een klassieke thermometer.

Temperaturen vergelijken doe je trouwens beter in water van ongeveer 37�C waar je kan vergelijken met een koortsthermometer die altijd geijkt is 🙂

Vergelijken met een koortsthermometer is wel een goede tip. Heb het wel gedaan met ijswater (0�C) en kokend water, maar dat zal ivm het bereik niet met elke thermometer gaan en is ook wel een gedoe.

Mijn digitale binnen/buiten thermometer wijkt een dikke graad af van de analoge thermometer die met mijn aquarium kwam. Zal nog eens vergelijken met een koortsthermometer 🙂

Natuurlijk kan je u ook afvragen of het op die graad komt. 🙂
Mijn aquarium schommelt tussen 22 en 26�C
Vlak na verversing in de winter zakt het zelfs tijdelijk tot 18�C. 🙂

Naar de thermometer die jij aangeeft Noa, heb ik ook al eens naar gekeken, en getwijfeld als deze op mijn lijstje zou komen of niet.

Als het dan toch een goed product is, komt het zeker op mijn lijstje.

C�dric Vleminckx zei:
Naar de thermometer die jij aangeeft Noa, heb ik ook al eens naar gekeken, en getwijfeld als deze op mijn lijstje zou komen of niet.

Als het dan toch een goed product is, komt het zeker op mijn lijstje.

Ik heb laatst een tweede bijgekocht voor mijn andere aquarium omdat ik hem persoonlijk goed/fijn vind werken. Geeft de temperatuur redelijk goed weer (en op een graad komt het mij niet). Grootste voordeel vind ik dat je niet zo'n grote thermometer in je bak hebt hangen, maar alleen de sensor.

Biologist zei:
Ik heb zelf deze:
http://www.aquaplantsonline.nl/apo-digi ... hermometer

Wijkt wel een beetje af, maar niet echt behoorlijk. Geeft redelijk hetzelfde aan als mijn stijgbuis thermometers (scheelt een halve graad). En op een graad verschil komt het niet voor mij 😀

Die ziet er goed uit zeg! En een zeer acceptabele prijs ook nog.
Nog meer mensen ervaring met deze thermometer?

Zijn er ook mensen die gebruik maken van zo'n sticker die je op het glas moet plakken ? Dat ziet er ook mooi uit, maar werkt het ook goed?

Ik heb eenzelfde thermometer besteld als genoemd, maar ben ook zeer tevreden over mijn huidige. Reden van overstap is dat ik de zwarte beter bij mijn bak past.. Is ook zwart 😀 De zilveren gaat nu naar mijn zilveren aqua 40

Biologist zei:
Ik heb zelf deze:
http://www.aquaplantsonline.nl/apo-digi ... hermometer

Wijkt wel een beetje af, maar niet echt behoorlijk. Geeft redelijk hetzelfde aan als mijn stijgbuis thermometers (scheelt een halve graad). En op een graad verschil komt het niet voor mij 😀

Ik heb er 5 via eBay gekocht voor 1 Euro per stuk, inclusief verzendkosten.
Alle meters wijzen de zelfde temperatuur aan en ben zeer tevreden ermee.

jessicapilon zei:
http://nl.aliexpress.com/item/1pc-LCD-Display-Car-refrigerator-aquarium-fish-tank-embedded-electronic-digital-thermometer-Free-shipping-SZ01049/32612126049.html?

Dan kom je bij zoiets uit.

Hmmm, ik denk dat die van APO dan toch net iets beter is van kwaliteit.
Puur beoordeeld op het uiterlijk.

Henk P. zei:
jessicapilon zei:
http://nl.aliexpress.com/item/1pc-LCD-Display-Car-refrigerator-aquarium-fish-tank-embedded-electronic-digital-thermometer-Free-shipping-SZ01049/32612126049.html?

Dan kom je bij zoiets uit.

Nee John,

Deze wijkt wel af.

Deze koop je voor iets meer dan 1 Euro inclusief verzendkosten.

http://www.ebay.com/itm/Fish-Vivarium-A ... CD-Digital

Welke versie koop je nou op die eBay link?
De ronde versie, of de hoekige versie ?

Heb je er niet toevallig nog 1tje over van de 5 die je besteld had? 😉

Ik heb de ronde versie besteld en helaas maar ik heb er geen 1over.
Wel vandaag een andere ontvangen met een alarm als het water te warm of te koud wordt.

Henk P. zei:
Wel vandaag een andere ontvangen met een alarm als het water te warm of te koud wordt.

Dat klinkt tof, ook via eBay?

Via de link die je eerder gaf kan ik alleen aangeven of ik een zwarte of witte wil.
Maar als je bij de foto's kijkt zie je bij de eerste foto de ronde zwarte (die ik dus graag wil), en op de volgende foto's zie je de zwarte en witte vierkante variant. Dus twijfel welke je nu daadwerkelijk zou ontvangen.

Daar heb ik er inmiddels 3 van in gebruik. Kosten geen drol en zijn veel betrouwbaarder dan die Juwel dingen. Overigens is al dat eigen merk spul van APO voor heel weinig te vinden op Ebay en de bekend Chinese sites. Daar zal APO het zelf ook wel in bulk inkopen.

VisionRoij zei:
Henk P. zei:

Dat klinkt tof, ook via eBay?

Via de link die je eerder gaf kan ik alleen aangeven of ik een zwarte of witte wil.
Maar als je bij de foto's kijkt zie je bij de eerste foto de ronde zwarte (die ik dus graag wil), en op de volgende foto's zie je de zwarte en witte vierkante variant. Dus twijfel welke je nu daadwerkelijk zou ontvangen.

Ik heb de onderstaande meter gekocht bij Ebay:
http://www.ebay.com/itm/291644752912?

Na enkele dagen werkt het nog nauwkeurig en voordeel is dat als de temperatuur teveel oploopt dat er een alarm afgaat.
Wordt verkocht voor koelkasten maar werkt ook nauwkeurig onder in het water.

Wat betreft die handelaar.
Ik zou een e-mail sturen welke je ontvangt als je besteld.
Ze reageren meestal binnen 24 uur.

Lecturer in Recent Runes zei:
Daar heb ik er inmiddels 3 van in gebruik. Kosten geen drol en zijn veel betrouwbaarder dan die Juwel dingen. Overigens is al dat eigen merk spul van APO voor heel weinig te vinden op Ebay en de bekend Chinese sites. Daar zal APO het zelf ook wel in bulk inkopen.

Doe ik ook altijd met eigen merk spul van APO.
De prijs is dan meestal 80 % lager dan bij APO maar je moet wel wat langer wachten omdat het nog uit China verzonden moet worden i.p.v. uit Aalsmeer.

Henk P. zei:
Lecturer in Recent Runes zei:

Doe ik ook altijd met eigen merk spul van APO.
De prijs is dan meestal 80 % lager dan bij APO maar je moet wel wat langer wachten omdat het nog uit China verzonden moet worden i.p.v. uit Aalsmeer.

Dat doe ik juist meestal niet omdat ik liever een bedrijf als APO steun in plaats van iemand in china. Dat is natuurlijk ieder aan zijn eigen. Heeft ook wel meer voordelen hoor. Zie het namelijk maar weer eens terug te sturen als het niet werkt 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan