Juwel filter weghalen


B

Bbbart

Guest
Hey ik wil morgen de binnenfilter uit mijn juwel gaan halen. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wie heeft tips?
 
Even met een sterk vis draad of dun ijzer draad achter de dotten kit.
Bigin en eind vast pakken dan snij je ze zo los zonder beschadigingen.

De restanten kit verwijderen met glas krabber.

Succes
 
Ik heb het een paar maanden geleden met een groot keukenmes gedaan.
Je moet dan wel oppassen voor de kitranden
 
Bbbart zei:
Hey ik wil morgen de binnenfilter uit mijn juwel gaan halen. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wie heeft tips?

Heb je dan al een ander ingedraait?
 
vwbob zei:
Even met een sterk vis draad of dun ijzer draad achter de dotten kit.
Bigin en eind vast pakken dan snij je ze zo los zonder beschadigingen.

De restanten kit verwijderen met glas krabber.

Succes

Of /en siliconenverwijderaar. uit een potje.
Opsmeren,zacht laten worden,af halen.
 
@bertus in de juwel filter zat 1cirax bakje en er zit 1 filterspons in. Hij draait nu op de filterspons en de cirax heb ik opengeknipt en in mijn buitenfilter gedaan in plaats van de kool die er standaard bij werd geleverd. Als ik de spons erin uitknijp moet het toch wel kunnen? En zou ik eventueel de kit resten kunnen laten zitten? En op hoeveel punten zit die filter vast? De buitenfilter draait nu 9 dagen mee
 
Heb er gisteren nog 1 uitgehaald.

Ik doe het met een breekmes en degene waar ik niet aan kan met zo'n pannekoekmes.
Gewoon een beetje duwen met dat pannenkoek mes en je zit er door.

En de siliconeresten die witte waas doe ik ook met het breekmes.
Gewoon het blad recht tegen het glas duwen en schrapen.

Geen krassen trouwens, als je het voorzichtig doet.
 
Oke tnx ga het morgen proberen
 
Bbbart zei:
@bertus in de juwel filter zat 1cirax bakje en er zit 1 filterspons in. Hij draait nu op de filterspons en de cirax heb ik opengeknipt en in mijn buitenfilter gedaan in plaats van de kool die er standaard bij werd geleverd. Als ik de spons erin uitknijp moet het toch wel kunnen? En zou ik eventueel de kit resten kunnen laten zitten? En op hoeveel punten zit die filter vast? De buitenfilter draait nu 9 dagen mee

Dan zal het toch goedkomen?
 
@bertus dat dacht ik ook maar dacht ff navragen
 
Ik heb het vorige week met een lang dun plamuur mes gedaan, 10 minuutjes, was wel een kleintje uit een rekord 800
 
Mijne is kleiner fred :p
Maar kan ik de vissen meteen terug plaatsen als de filter eruit is of moet ik nog iets doen voor ze terug kunnen? Zoals uitspoelen ofzo?
 
Heb het filter eruit!
 
Goed bezig Bart! had jij nou al een eigen foto-album van je bak?
 

Terug
Bovenaan