Wat is er nieuw

Juwel filtering probleem!

• Onderwerp starter Onderwerp starter chris10
  • Startdatum Startdatum
C

chris10

Guest
Sinds een tijdje heb ik de indruk dat de filter niet meer naar behoren werkt. Vuil blijft op de bodem liggen en aan het voer kan ik ook zien dat er onvoldoende beweging in het water is. Mijn juwel 240 is nu exact 2 jaar en kan het zijn dat de pomp aan vervanging toe is? Zou het voldoende zijn enkel de impeller te vervangen of is het aan te raden de gehele pomp te vervangen? De pomp wordt met regelmaat gereinigd, daar ligt het niet aan.
Heeft iemand een idee?

Vriendelijk dank.

Misschien de filtersponzen?

Neen, dat is het probleem ook niet.

chris10 zei:
De pomp wordt met regelmaat gereinigd, daar ligt het niet aan.
Heeft iemand een idee?

Vriendelijk dank.

Bedoel je dat je de pomp uit elkaar haalt. De impeller schoonmaakt, het asje en pomphuisje ook schoonmaakt?

Anders kun je alle filtermateriaal er eens uitnemen. De hevelslang in het pomphuis ( deel in het aquarium) houden, en water met vuil eruit zuigen.
Dan met tandenborstel oid de sleuven schoon borstelen.
Materiaal weer terug plaatsen.

Zou beter moeten zijn.

Let op. Niet alles tegelijk schoonmaken. Aquarium, filter en bodem.

Zoals je het beschrijft doe ik helemaal.
Ook met slang tot beneden alle drap zuig ik op. Dat doe ik elke 3 maand.
Wat me opvalt is dat de pomphuis heel moeilijk weer dicht te draaien is. Hij maakt ook een klein beetje lawaai, maar na een tijd hoor ik het niet meer.

Is het uitstroom buisje niet verstopt?

Anders een nieuw pompje. Maar na 2 jaar is dat wel snel.

Pak je een emmer water , pompje erin,stekker erin. check hem even.

Bertus zei:
Pak je een emmer water , pompje erin,stekker erin. check hem even.

Heb ik ook al gedaan... en de uitstroom is goed, maar in het aquarium is het anders. Vroeger vloog het voer het aquarium rond en nu dwarrelt het langzaam, daaraan merk ik dat er iets niet klopt. Trouwens tegen de bodem aan weinig stroming. Alle vuil blijft liggen.
Misschien dan toch eens moeten uitkijken naar een nieuwe pomp, maar vraag me af of daar sleet op komt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan