Wat is er nieuw

Juwel Helialux Spectrum 1200 met smart control

IvoUP

Member
AquaForum Donateur
Lid geworden
16 juli 2023
Leeftijd
46
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over mijn Juwel Helialux Spectrum 1200 met smart control.

Ik heb al veel instellingen geprobeerd met de smart control maar toch blijven planten het moeilijk hebben ondanks all in one van planted box, Crypto capsules voor de planten zoals de Echinodorus en Co2.

Wie heeft wat instellingen voor mij die ik kan gebruiken? Ik zou dat erg op prijs stellen. Met vriendelijke groet Ivo Willemsen

Kun je volop licht schenken 12 uur per dag beetje net als in de tropen.
Planten passen zich maar langzaam aan.
Vul je de beplanting aan dan krijg je weer wat groei erin.

Je zou je niet als eerste moeten afvragen, hoe stel ik mijn licht in? Maar aller eerder, wat vragen mijn planten om goed te kunnen groeien? Je kan daar achter komen daar eens te kijken naar de online planten aanbieders. Zij vertellen bij elke soort wat het plantentype vraagt om goed te kunnen groeien. En daar hoort als eerste dan ook bij het licht, beter nog, de lichtsterkte! En misschien ten overvloede, dat is niet gelijk aan de lichtduur. De lichtsterkte bepaald dan de groeisnelheid wat vervolgens dan weer de vraag naar voeding, waaronder CO2, geeft. Wij weten nog niet om welke planten het gaat in je bak zodat we ook nog geen duidelijk antwoordt op je vragen kunnen geven. Denk dus even in de aangegeven volgorde en waarschijnlijk komt er dan ook een goed antwoordt voor je zelf naar voren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan