Juwel Helialux vs HVP goldline

JesseV

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2018
Berichten
160
Leeftijd
32
Hoi allemaal,

Zoals de titel het al zegt.. welke led is beter of heeft iemand goede ervaringen met één van de leds?
Voordeel van beide lampen is dat ze beide dimbaar zijn d.m.v een controller. (Heb ik nu niet, superfish retroled bright en color)
In de toekomst wil ik een groter aquarium ( 1m, 1,20m) met vooral Vallesneria en Enchindorus . Toch planten die redelijk wat licht nodig hebben.
Ik hoor graag wat jullie aanbevelen, ga ik weer even verder googlen.
Gr Jesse
 
Zonder deze lampen ooit zelf te hebben gehad zou mij keuze dan toch bij de HVP Goldline liggen. Over het algemeen vind ik de Kelvin waardes in de Juwel verlichting veel te hoog.
 
ik gebruik de juwel helialux al jaren ik heb nu de spectrum met controler op mijn rio 240 en alle planten die ik eronder gehad heb van de easy en medium catagorie doen het er prima onder
 
Zonder deze lampen ooit zelf te hebben gehad zou mij keuze dan toch bij de HVP Goldline liggen. Over het algemeen vind ik de Kelvin waardes in de Juwel verlichting veel te hoog.
Geld dit ook als je het licht dimt tot bijvoorbeeld 70%?
 
ik gebruik de juwel helialux al jaren ik heb nu de spectrum met controler op mijn rio 240 en alle planten die ik eronder gehad heb van de easy en medium catagorie doen het er prima onder
Heb je de verlichting ook gedimt? Is wel felle verlichting denk ik net als alle leds van juwel. Doen de planten het ook goed op bijvoorbeeld 70% ? Heb je een foto van hoe je planten er bij staan?
 
ik heb hem gedimd op 75% ik heb jammergenoeg gisteren de rotala green links in de bak voor 70% terug gesnoeit en rechts de ludwigia palustris red uitgedunt
en heb een nieuwe bodemdekker geplant om uit te proberen
 

Bijlagen

  • 20201206_141047.jpg
    20201206_141047.jpg
    190.8 KB · Weergaven: 165
een hogere kelvinwaarde is niet slecht voor de planten is gewoon persoonlijk of je het mooi vind of niet
 
Heb al twee jaar de goldline boven mijn 150-50-50 bak.
Een balk om precies te zijn, Vallisneria, mossen , Bolbitus, Anubias, gaasplant etc. Groeien prima.
De verlichting staat op maximaal 80 procent. De balk staat 8 uur per dag aan.
Heb geen ervaring let het andere systeem maar ik ben zeer tevreden.

M.v.g. John.
FB_IMG_1586027830508.jpg
 
Heb al twee jaar de goldline boven mijn 150-50-50 bak.
Een balk om precies te zijn, Vallisneria, mossen , Bolbitus, Anubias, gaasplant etc. Groeien prima.
De verlichting staat op maximaal 80 procent. De balk staat 8 uur per dag aan.
Heb geen ervaring let het andere systeem maar ik ben zeer tevreden.

M.v.g. John.Bekijk bijlage 313626
Ziet er gaaf en gezond uit hoor! Bedankt voor je reactie
 
Heb al twee jaar de goldline boven mijn 150-50-50 bak.
Een balk om precies te zijn, Vallisneria, mossen , Bolbitus, Anubias, gaasplant etc. Groeien prima.
De verlichting staat op maximaal 80 procent. De balk staat 8 uur per dag aan.
Heb geen ervaring let het andere systeem maar ik ben zeer tevreden.

M.v.g. John.Bekijk bijlage 313626
Ziet er bij jou wel mooi uit...hoeveel balken heb je er boven hangen?
 
Terug
Bovenaan