Wat is er nieuw

juwel, intern filter houden of extern doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Damay77
  • Startdatum Startdatum
D

Damay77

Guest
Ik heb een oudere juwel rio waarvan de filterpomp nu kapot is. voor mijn type aquarium zijn geen passende pompen meer dus ik krijg nu een aanbieding van juwel, een compleet nieuw filter systeem Bioflow M voor de prijs van een eccoflow 600.
Maar ja, dan moet dus de oude behuizing eruit (hoe??) en een nieuwe erin. heel leuk maar dan moet de bak zeker compleet leeg?? iemand een idee?

wat zou beter zijn, een hele nieuwe intern filter of de oude eruit slopen en een gewone externe filter erbij doen??

Ik had 2 filters op mijn bak staan. superfish pro 2 externe filter als hoofdfilter en als soort bio en de interne pomp als extra.

Als jij een nieuwe krijg, De nieuwe nemen.
Als jij gratis is.

Je hebt er al 1 op staan?
Waarom dan zoveel moeite, met binnen filter?

ik krijg dan een compleet filter a ruim 100 euro. dus huis en pomp voor de prijs van een losse eccoflow 600 pomp. dus voor 40 euro een complete set.

klopt, er staat nu 1 externe pomp op. een superfish aquapro 2.
ik vond toendertijd het interne filter van juwel net iets te weinig. heb er een tijd een eheim buitenfilter bij gehad en daarna de superfish.
de externe verschoon ik maar een enkele keer per jaar en doet meer dienst als bioloog en de interne verschoon ik vaker. ik zag echt duidelijk verschil toen er 2 pompen op de bak zaten. een paar jaar terug de eheim die ermee ophield (uiteraard net toen ik op vakantie was) en de interne die de boel draaiende hield. pas nog de superfish die lekte dus was blij dat het interne filter nog draaide.
en nu andersom. interne filter heeft het begeven en de aqua pro houd de boel draaiende.

Kun je niet tweedehands aan zo'n pompje komen? Er zijn aardig wat mensen welke die filterhuizen eruit halen waardoor er mogelijk nog wel iemand zo'n pompje heeft liggen.

Ludger zei:
Kun je niet tweedehands aan zo'n pompje komen? Er zijn aardig wat mensen welke die filterhuizen eruit halen waardoor er mogelijk nog wel iemand zo'n pompje heeft liggen.

heb ik aan gedacht en ook naar gekeken maar dan heb je alsnog een pompje van gemiddeld 12 jaar oud. grote kans dat ik dan binnenkort met hetzelfde probleem zit. onderdelen voor dit pompje zijn steeds minder verkrijgbaar enz.
en heb op marktplaats gekeken en ik zie nergens zo'n pompje staan die ik nodig hebben. allemaal nieuwere types.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan