Juwel Lido 120 LED verlichting vervangen

K

kanariepiet

Guest
Sinds gisteren eigenaar van een nieuwe Juwel Lido 120 LED, maar helaas erachter gekomen dat de standaard verlichting niet dimbaar is om zonsopkomst en ondergang na te bootsen.

Is het mogelijk de standaard LED te vervangen door bijvoorbeeld Superfish retroled combi’s?
Zo kan ik gewoon mijn huidige AliExpress dimmers blijven gebruiken, maar kan nergens vinden of die passen.
 
Wss heb jij dezelfde buizen
 
Ik heb toevallig nog een led lamp van daytime te koop met een tc420 dimmer. Heb hem zelf ook gebruikt in mijn juwel 120 (die ook te koop staat). Je vervangt dan je middenbalk en schuift de daytime er zo in. Ik heb bij het bestellen van de lamp een extra 3e rij leds gedaan. Het betreft een daytime eco 60 met 2x 7000K en 1x 5000K. De boel gaat weg omdat ik geen tijd meer heb door mijn zeeaquarium. Kun je de zons op en ondergang programmeren zoals je zelf wilt :)

Ik heb ook sera leds in deze bak gehad, maar daar was ik geen fan van. De lido is relatief hoog voor zijn lengte. Dat maakt het lastig om goeie krachtige leds te vinden die ook nog eens in de kap passen.
 
Een mooiere oplossing is het aanschaffen van een juwel helialux, Hiermee kan je ook de zonsopgang en ondergang nabootsen en eventueel maanschijnsel 's nachts laten branden. Het kost wat, maar ik heb hem zelf in mijn rio zitten en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.
 
Ik heb toevallig nog een led lamp van daytime te koop met een tc420 dimmer. Heb hem zelf ook gebruikt in mijn juwel 120 (die ook te koop staat). Je vervangt dan je middenbalk en schuift de daytime er zo in. Ik heb bij het bestellen van de lamp een extra 3e rij leds gedaan. Het betreft een daytime eco 60 met 2x 7000K en 1x 5000K. De boel gaat weg omdat ik geen tijd meer heb door mijn zeeaquarium. Kun je de zons op en ondergang programmeren zoals je zelf wilt :)

Ik heb ook sera leds in deze bak gehad, maar daar was ik geen fan van. De lido is relatief hoog voor zijn lengte. Dat maakt het lastig om goeie krachtige leds te vinden die ook nog eens in de kap passen.
En dat past in de Lido?
Zo ja wat is je prijs?
 
Dat past zeker in de lido 120. Je vervangt de middenbalk en deze lamp schuift zo de middenbalk in. Je huidige kap past hier gewoon in. Ik zal je even een pb sturen over de prijs.
449E543E-FAFE-4520-A0B1-D6C490B0C47A.jpeg
 
Terug
Bovenaan