Wat is er nieuw

juwel lido 120 pomp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lindsey
  • Startdatum Startdatum
L

Lindsey

Guest
Zijn er hier mensen met de juwel lido 120 met een Eccoflow 1000 pomp erin? Ik heb nu de 600 versie, maar ik vind de stroming erg zwak maar misschien zorgt de 1000 wel weer voor te veel stroming...het moet ook geen draaikolk worden Haha

Hallo , ik heb zelf ook altyd juwel gehad en nu nog steeds in bezit daarvan ... ik vond altyd de filters te weinig inhoud hebben en de pompjes zelf snel vastzitten door vuil enz mischien even kijken naar een buitenfiltertje ? Kan je de binnenfilter er ook uithalen als de buitenfilter ingedraait is heb je ook wat meer plek ...

Ik denk eerlijk gezegd dat de 1000 te veel stroming gaat geven.

Het probleem wat ik ervaar met de standaard binnenfilters van juwel is dat de aanzuiging boven aan het wateroppervlak zit, terwijl vuil juist naar de bodem wil zakken.
Dat is het fijne aan de externe filters die de aanzuiging op de bodem hebben.

Ik denk eerlijk gezegd dat de 1000 te veel stroming gaat geven.

Het probleem wat ik ervaar met de standaard binnenfilters van juwel is dat de aanzuiging boven aan het wateroppervlak zit, terwijl vuil juist naar de bodem wil zakken.
Dat is het fijne aan de externe filters die de aanzuiging op de bodem hebben.

Ja daar dacht ik zelf dus ook al aan, welke buitenfilter adviseer je dan? Voor een 120 liter bakje

Er zijn twee merken die een heel stuk beter en stiller en zuiniger dan de andere merken.
Daarbij is het ook heel fijn dat je van beide merken zowat alle losse onderdeeltjes kan nabestellen mocht er iets kapot gaan.

Eheim en JBL

Van de JBL zou ik de 702 of de 902 adviseren
Van de eheim zou ik de Classic 2211 of 2213 of de experience 2224 of 2424 of de Ecco pro 130 of 200

Ik heb zelf het liefste wat overcapaciteit, vandaar de twee verschillende grotes per type

Er zijn twee merken die een heel stuk beter en stiller en zuiniger dan de andere merken.
Daarbij is het ook heel fijn dat je van beide merken zowat alle losse onderdeeltjes kan nabestellen mocht er iets kapot gaan.

Eheim en JBL

Van de JBL zou ik de 702 of de 902 adviseren
Van de eheim zou ik de Classic 2211 of 2213 of de experience 2224 of 2424 of de Ecco pro 130 of 200

Ik heb zelf het liefste wat overcapaciteit, vandaar de twee verschillende grotes per type

Ja inderdaad en ik wil ook niet zo een goedkoop bromding in huis, ik kies dan ook liever voor kwaliteit

Ik heb hier de tetratec ex serie op mijn 120L bak staan. Erg tevreden over en altijd eigenlijk altijd gehad. Hoort ze niet (staan op mijn slaapkamer) en worden volledig geleverd met materiaal, zowel biologische als mechanisch. Maar ook merken als Eheim en JBL staan hier inderdaad goed aangeschreven, zelf geen ervaring mee

Dat mensen nog de Eheim classic adviseren??? Wat een nostalgie. Erg onhandige dingen.

De nieuwere modellen hebben mandjes. Experience en hogere series!

Dat mensen nog de Eheim classic adviseren??? Wat een nostalgie. Erg onhandige dingen.

En dan te bedenken dat ik niet eens bejaard ben 😀 😀 😀

Maar je hebt wel gelijk, met die dubbele kranen ertussen, werken ze heel handig.

Uiteraard zijn de experience, professional 3 en 4+ het allerhandigstetst, ga bijna stotteren 😀

Hangt allemaal van je budget af wat je er voor kan neerleggen.

Ag ik heb nog zo'n unit draaien van voordat het Classic werd genoemd xD

Maar zou als je de mogelijkheid hebt wel voor 1 met mandjes gaan is net ff dat kleine beetje fijner met onderhoud

Ik had op mijn Lido 120 een JBL e701 draaien en was daar zéér tevreden over... Lekker stil ruim voldoende stroming, niet duur en makkelijk in onderhoud.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan