Juwel Lido 120 van Segamon


S

Segamon

Guest
Hallo allemaal.
Hier is mijn Lido 120 al een weekje ingedraaid.

foto_juwel_lido_120_sega.jpg


Helemaal tevreden met de inrichting ben ik nog niet, de houtstronk had ik misschien beter kunnen splitsen, toen ik 'm kocht leek ie veel kleiner.

Er komen in de loop van de week nog een paar planten in, nu is het nog wat kaal.
Misschien iemand nog tips welke planten er nog bij kunnen?

Ik heb van deze week een logboek bijgehouden om te zien wat er allemaal veranderd in de bak.
Misschien leuk voor de beginners onder ons.

Opstarten Aquarium (nog zonder vissen)

24-10 2014 (zaterdag)
Aquarium Juwel Lido 120 gekocht bij Pets place.

26-10 2014 (maandag)
Aquarium opgestart en volledig ingericht met decoratie hout, gesteente en 4 soorten waterplanten (Cabomba/Waterpest/ Valisneria en rode plant waarvan de naam me ontschoten is.

27-10 t/m29-10
Er gebeurt weinig.

30-10 -2014 (donderdag)
Rode plant vertoont bruine vlekjes en sommige blaadjes hebben losgelaten.Op het hout groeit doorzichtige witte schimmel (kan geen kwaad)

31-10-2014 vrijdag
Rode plantje ziet er een beetje zielig uit er groeien wel nieuwe blaadjes en uitlopers, heeft waarschijnlijk een beetje moeite met aanpassen.Alle andere planten doen het goed.

1-11-2914 zaterdag
Schimmel van hout weg gekrabd, leek wel alsof er een vogelspin in woonde. Rode plantje is nog steeds zielig.

2-11-2014 zondag
Cabomba maakt al nieuwe knoppen aan, niet verrassend aangezien deze plant bijna overal goed gedijd. Nog geen sporen van alg.

(Korte samenvatting opstart)
De bak staat nu bijna een week in te draaien zonder noemenswaardige problemen hou de temperatuur niet te hoog 22 a 23 graden, verlichting doe ik pas om 3 uur s'middags aan tot een uur of 9 s'avonds. Dit ivm wennen planten. Water waardes zijn nog altijd goed.
(Er zit overigens geen voedingsbodem in de bak, alleen grind)
 
Ziet er al leuk uit, zeker met dat grote stuk hout! Voor wat betreft het plantje: Ik denk dat kleibolletjes/voedingstabletten bij de wortels goed gaan helpen.
 
Bedankt, zal ik morgen eens naar uit gaan kijken.
 

Terug
Bovenaan