Wat is er nieuw

Juwel Lido 200

J

JensDB

Guest
Hallo allemaal,

Ik denk erover om mij een Juwel Lido 200 aan te schaffen. Ik vind het model heel mooi en het past perfect op de beperkte plaats waar ik het zou willen zetten. Ik heb enkele vraagjes omtrent dit aquarium.
  • Wie heeft ervaring met de Juwel Lido 200? Opmerkingen, voor- en nadelen?
  • Ik heb momenteel de buitenfilter Tetratec 600 plus op een 60l bak. Voldoet deze ook voor de Lido? Hoe goed is de binnenfilter? Kan je die eruit halen indien niet zo goed? Welke filter zou wel volstaan indien niet goed?
  • Hoe makkelijk is het om je pH te regelen met CO2? Ik overweeg om dit ook eventueel aan te schaffen, maar ben er een totale beginner in...
  • En het belangrijkste: wat voor visjes zouden erin passen? Ik dacht zelf al aan maanvissen... Maar misschien te klein?
Alle tips en foto's ter inspiratie zijn welkom!
Bedankt.

Groet,
Jens

Leuke bak!
Zelf heb Ik ook een lido 200.
Ik wil je meegeven dat de lido 200 een hoge bak is en dat de bijgeleverde Juwel LED verlichting voor veel planten niet geschikt is.
Omdat de bak zo diep is komt er niet voldoende (rood) licht op de bodem.
Verder heb ik de propeller in het binnenfilter vervangen voor een met een hogere capaciteit.
Daarnaast draait er nog een buitenfilter die in theorie 900 liter per uur geeft.
Deze pomp gebruik ik om de CO2 door een reactor te pompen.
De CO2 dosering gebeurt door een magneetventiel dat door een tijdklok aan en uit gaat.

Je pomp gaat niet voldoende zijn voor deze hoeveelheid water, maar een extra filter erbij is wel slim. 2 is beter dan 1 want hebt je altijd een backup mocht er toch 1 uitvallen. Hier de lido120, maar met extern filter. Vind de interne gewoon niet mooi en gelukkig zat die niet meer in deze bak

Het lijkt mij verstandig om eerst een besluit te nemen over het beoogde vis en plantenbestand en daarna pas een beslissing te nemen of advies te geven over techniek. Het heeft niet zoveel zin om nu al 2 filters aan te raden of andere verlichting als we niet weten waar we mee te maken hebben.

Ik vind de bak persoonlijk wat te klein voor maanvissen maar zoveel ervaring heb ik daar ook weer niet mee. Dus wellicht kan iemand anders daar nog iets over zeggen.

Het heeft niet zoveel zin om nu al 2 filters aan te raden of andere verlichting als we niet weten waar we mee te maken hebben.
Ik had net voldoende stroming van het filter van de TS in een lido 120, maar vond het aan de zwakke kant. Bedoelde meer dat je deadspots gaat creëren als je hem op een grotere bak zet en dat je dan beter een tweede filter kan halen dan één nieuwe, welke groter is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan