Wat is er nieuw

Juwel Lido beperkt in viskeuze door hoogte?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mieka
  • Startdatum Startdatum
M

Mieka

Guest
Ben je als je een Lido 120 zou willen,... ook beperkt in viskeuze door de hoogte van het aquarium?

Of maakt dat voor de vissen niet uit?

Cory's zouden er misschien wel wat moeite mee hebben las ik.

Maar Appelslakken dan?
Die kunnen wel probleemloos in een Lido 120?

Nu weet ik dat er sowiezo niet veel keus is qua vis als je een Lido hebt ( vanwege de lengte).
Maar mijn vraag gaat echt over de hoogte van de bak,...of dat iets uitmaakt voor de vissen.
Of ze daar last van hebben of zullen krijgen.

Kleine cory's hebben soms moeite met de hoogte. Grotere cory's zoals de corydoras panda hebben hier geen last van. Weinig vissen zullen last hebben van de hoogte. Stel maar een visbestandje voor en men zegt hier wel of het kan of niet 😉

Hoogte maakt heel weinig uit - ook mijn Pygmaeus hebben er geen probleem mee. En ik moet zeggen dat ik ook die viskeuze wel mee vindt vallen, hoor. Je hebt immers wel een oppervlakte van 60*40 en een inhoud van 120 liter bruto, dus daar kun je echt wel wat mee. Je hebt minder lengte dan in de Rio 125 of de Rekord 800, maar daar staat dan weer meer inhoud tegenover.

heb hier twee bakken staan 1 juwel trigon 190 hoogte 60 cm en een trofis colissa hoogte 65 cm in bijde zitten verschlilende soorten cory�s
van groot tot klein geen enkel probleem

mvg
jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan