Wat is er nieuw

Juwel Lido120

pvandep

Member
Lid geworden
18 september 2024
Berichten
7
Leeftijd
38
Graag zou ik mijn visbestand willen uitbreiden. Al enkele malen een koppel honinggoerami's gezet maar deze gaan steeds dood een voor een.

Wat past er nog in mijn aqua? Eventueel een Betta?

15 kegelvlekbarbeel
8 Corydoras
+30 vuurgarnalen ( begonnen met 10 )
 
Graag zou ik mijn visbestand willen uitbreiden. Al enkele malen een koppel honinggoerami's gezet maar deze gaan steeds dood een voor een.

Wat past er nog in mijn aqua? Eventueel een Betta?

15 kegelvlekbarbeel
8 Corydoras
+30 vuurgarnalen ( begonnen met 10 )
Een Betta wil je vuurgarnalen wel opeten hoor. De meeste in ieder geval. Misschien een tweede (hooggebouwd) scholenvisje?
 
Oppervlaktevisje zoals bijv bijlzalmpjes of Epiplatys annulatus? Dan heb je wel wat drijfplantjes of planten nodig die de oppervlakte wat afschermen.
 
Ja, daar vreesde ik al voor dat de betta niet echt een optie is als ik mijn garnaaltjes wil houden.
 
Ja, daar vreesde ik al voor dat de betta niet echt een optie is als ik mijn garnaaltjes wil houden.
Het is verschillend. Als de garnalen er al in zitten voordat de betta komt, en er zijn veel verstopplekken, kan het ook prima gaan. Ik had 6 bakjes met Betta’s (84 liter) allemaal met garnalen. Er was 1 Betta die alles vermoordde, ook kleine visjes. Die dulde niemand in zijn bakje behalve een ancistrus.
De langvinnige zijn minder snel en zullen het lastiger vinden om te jagen.
 
komende week ga ik nieuwe visjes halen, d

6x otocinclus en voor de bovenlaag twijfel ik nog tussen een betta en een schooltje




 
komende week ga ik nieuwe visjes halen, d

6x otocinclus en voor de bovenlaag twijfel ik nog tussen een betta en een schooltje




Bij garnalen kan je beste gaan voor kleine scholenvis zoals een raborra, deze combinatie ga ik zelf ook houden binnenkort, worden bij mij galaxys of groene
 
Bij garnalen kan je beste gaan voor kleine scholenvis zoals een raborra, deze combinatie ga ik zelf ook houden binnenkort, worden bij mij galaxys of groene
Valt dat te combineren met mijn kegelvlekbarbeel in men 120l? Heb eens gehoord dat ik best geen twee all round scholen houd in de aqua?
 
Je kunt zoveel scholen in je bak zetten, als de ruimte het toe laat en zolang ze elkaar niet opvreten. Het ziet er alleen snel nogal rommelig uit. Ze zullen als ze zich veilig voelen (en dat is wel de bedoeling) dwars door elkaar zwemmen...
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan