Juwel Multilux Led color (rood)


GeertM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2020
Berichten
151
Leeftijd
38
Locatie
Prov. Antwerpen, België
Heeft iemand ervaring met de rode led van Juwel?
Ik zou de daylight willen vervangen om de kleuren van de vissen beter uit te laten komen.
Of is een ledstrip een betere optie?

5D14A88B-BF0F-498A-A135-ED157CF1FC86.jpeg
 
De planten die ik zie; Cryptocoryne en Javavaren zijn niet echt intens licht vragend maar over het algemeen kan gezegd worden dat de de rode elementen in het kleurenspectrum voor planten van belang zijn. Nu heeft Juwel er sowieso al een handje van om te kiezen voor een hoge Kelvinwaarde. Zelf zou ik er dus niet voor kiezen.
 
Ik zou niet voor deze lamp kiezen ze geven niet het gewenste resultaat
 
Hoi Geert, nog iets veranderd?
Ik zit over hetzelfde na te denken, de day voor de color vervangen. Of iets als dit kopen:
 
Ik kwam ergens de color led van juwel goedkoop tegen dus heb die toch gedaan. De kleuren van de vissen (Rasbora espei) komen veel mooier uit dan de day of nature. Maar op langere termijn wil ik toch overgaan op een dimbaar systeem.
Dus als je budget hebt zou ik zoiets nemen als die kitelight.
 
Je hebt ook van Juwel de dimbare en regelbare variant.

Klik hier

Met een mooi dag en nacht schema. Past perfect in de juwel kap zonder te knutselen.
 
Dat is inderdaad ook een mooie mogelijkheid. Qua budget nog wel wat hoger dan de kitelight.
Andere opties zijn, als ik het goed heb, ledbuizen van HVP aqua of superfish retroled. Die zouden ook in de ledhouders van juwel passen.
 

Terug
Bovenaan