Juwel Multilux vervangen voor HeliaLux

Steph87

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2019
Berichten
180
Leeftijd
36
Wie heeft dit gedaan en heeft er nog tips? Ik twijfel omdat ik dit aquarium pas een maand of zes heb en het is best een prijzige klus. Maar het lijkt me zo fijn om onder andere zonsopkomst en zonsondergang na te kunnen bootsen. (Of zeggen jullie: niet doen, geldklopperij?)
 
Ik heb dit gedaan, heb wel nog de oude versie. Ik kan alleen maar zeggen dat het een meerwaarde is.
Vooral zoals je zelf zegt de zonsopgang en zonsondergang na bootsen. De vissen kunnen op die manier rustig wennen aan het licht, zonder dat het opeens aanspringt.
 
Watvoor stekker zit er aan je lampen?
Hier op het forum heeft namelijk al iemand gewoon de driver vervangen voor een dimbare driver maar weet niet meer of diegene een novolux had of een multilux
 
Ik zou zeggen, niet twijfelen maar gelijk doen.
Hier ga je zeker geen spijt van krijgen.
Zelf heb ik na 3 maanden al de verlichting vervangen van mijn nieuwe Vision 180 voor HeliaLux.
 
Watvoor stekker zit er aan je lampen?
Hier op het forum heeft namelijk al iemand gewoon de driver vervangen voor een dimbare driver maar weet niet meer of diegene een novolux had of een multilux

Op onderstaande pagina geeft men aan dat het hier om een niet dimbare versie gaat. Bij Juwel is het altijd een gezoek om uit te vogelen hoe alles precies zit omdat men met eigen systemen werkt. Maar je hebt gelijk, er ligt mij ook zoiets bij en ik ben erg benieuwd wie dit was en hoe dit uiteindelijk uitpakte.

 
Op onderstaande pagina geeft men aan dat het hier om een niet dimbare versie gaat. Bij Juwel is het altijd een gezoek om uit te vogelen hoe alles precies zit omdat men met eigen systemen werkt. Maar je hebt gelijk, er ligt mij ook zoiets bij en ik ben erg benieuwd wie dit was en hoe dit uiteindelijk uitpakte.

Naam was iets met een P dacht ik.
Het werkte goed, ipv een tc420 werd er een RPI gebruikt maar verder was alles naar wens
 
Na 3,5 week de Rio 240 van helialux met smartcontrol voorzien. Staat nu 2 dagen aan. Kost ff 300 euro maar is wel mooi. Zons opgang en ondergang, maar ook maanlicht en wolken simulatie. Alles instelbaar.

(Online besteld bij Petsplace, eerst aanmelden voor de nieuwsbrief voor 10 % korting)
 
Naam was iets met een P dacht ik.
Het werkte goed, ipv een tc420 werd er een RPI gebruikt maar verder was alles naar wens
Als het je ondertussen nog eens te binnen schiet wie deze handige knutselaar was, dan heb je mijn interesse!
 
Ik heb net de Helialux voor de Helialux spectrum vervangen. Ik vind het geweldig ???
 
De Helialux Spectrum is de nieuwe variant van de Helialux, toch? Wat is het verschil tussen die 2?
 
Als het je ondertussen nog eens te binnen schiet wie deze handige knutselaar was, dan heb je mijn interesse!
Is tegenwoordig een sticky gemaakt in de verlichting sectie
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
De Helialux Spectrum is de nieuwe variant van de Helialux, toch? Wat is het verschil tussen die 2?
Dat klopt. De Helialux LED heeft alleen wit en blauw licht. De Helialux spectrum heeft ook rood en groen licht. De spectrum heeft ook wat meer Lumen (meer Lumen per watt en iets meer watt, bij de 120 cm was het totaal Lumen 20% hoger :) )
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Terug
Bovenaan