De leidse glibber
Well-known member
- Lid geworden
- 21 maart 2020
- Leeftijd
- 29
Goedenavond,
Ik heb een 1,5 jaar draaiende Juwel Primo 110 die ik opnieuw wil inrichten. Zelf zat ik te denken aan een Zuid-Amerika/Amazone biotoop.
Qua inrichting denk ik aan het volgende:
- Hout: spiderwood en mangrovehout
- Stenen: verschillend formaat afgeronde rivierstenen
- Bodem: fijn licht (filter)zand, met evt kleibolletjes bij planten
- Planten: Echinodorus, Helanthium tenellum, Amazone Kikkerbeet
Misschien wil ik ook nog javavaren, vallisneria en anubias toevoegen, maar daarmee wijk ik af van de ‘pure’ biotoop.
- Botanicals: Catappabladeren, bananenbladeren, elzenproppen en diverse pods
Op dit moment zwemmen er een 30-tal blauwe neocaridinas, 4 amanos en 3 albino corydora pygmaeus rond. Ondanks dat het niet geheel Amazone is, gaat dit bestand mee.
Daarnaast wil ik graag nog een blikvanger er bij, en ik twijfel over een aantal soorten:
- Microgeophagus ramirezi
- Apistogramma cacatuoides
- Mikrogeophagus altispinosus
Zijn deze te combineren met de Cory’s en garnalen, is de een geschikter of sterker dan de ander, of zijn ze sowieso niet geschikt voor een 80cm? Andere suggesties zijn ook meer dan welkom!
Een schooltje tetras (rummy-nose, kardinaaltjes of neons) lijkt me ook erg mooi, maar ik weet niet of dit nog te combineren valt met bovenstaande?
Ik hoor graag jullie mening en tips!
Groet,
De Leidse Glibber
Ik heb een 1,5 jaar draaiende Juwel Primo 110 die ik opnieuw wil inrichten. Zelf zat ik te denken aan een Zuid-Amerika/Amazone biotoop.
Qua inrichting denk ik aan het volgende:
- Hout: spiderwood en mangrovehout
- Stenen: verschillend formaat afgeronde rivierstenen
- Bodem: fijn licht (filter)zand, met evt kleibolletjes bij planten
- Planten: Echinodorus, Helanthium tenellum, Amazone Kikkerbeet
Misschien wil ik ook nog javavaren, vallisneria en anubias toevoegen, maar daarmee wijk ik af van de ‘pure’ biotoop.
- Botanicals: Catappabladeren, bananenbladeren, elzenproppen en diverse pods
Op dit moment zwemmen er een 30-tal blauwe neocaridinas, 4 amanos en 3 albino corydora pygmaeus rond. Ondanks dat het niet geheel Amazone is, gaat dit bestand mee.
Daarnaast wil ik graag nog een blikvanger er bij, en ik twijfel over een aantal soorten:
- Microgeophagus ramirezi
- Apistogramma cacatuoides
- Mikrogeophagus altispinosus
Zijn deze te combineren met de Cory’s en garnalen, is de een geschikter of sterker dan de ander, of zijn ze sowieso niet geschikt voor een 80cm? Andere suggesties zijn ook meer dan welkom!
Een schooltje tetras (rummy-nose, kardinaaltjes of neons) lijkt me ook erg mooi, maar ik weet niet of dit nog te combineren valt met bovenstaande?
Ik hoor graag jullie mening en tips!
Groet,
De Leidse Glibber