Juwel Primo 70 van Rossieking


R

Rossieking

Guest
Hallo allemaal,

Ook maar even een eigen foto topic geopend alleen de foto´s komen later :D

Gister een Juwel Primo 70 gekocht en wil deze komende maand gaan inrichten en opstarten. Op dit moment nog even geen plaats voor het aquarium omdat het aquarium van m´n broer hier nog even staat i.v.m. verhuizing.

Mooi de tijd om nog even na te denken over wat ik er in wil maar dit is de planning.

Juwel stone granite achtergrond en als bodem een zandbodem.
Aan de linkerkant wil ik een garnalen grot en aan de rechterkant ben ik nog op zoek naar een klein stuk hout. De garnalengrot wil ik bedekken met Flame moss.

Visbestand wil ik graag 15 x Neontetra 15 x Vuurgarnalen of Crystal Red garnalen en misschien nog 7 x Corydoras Panda of Julli.

Nu ik daar allemaal uit ben ga ik me nu richten op de planten die er nog moeten.

Hoop jullie snel de eerste foto´s te kunnen laten zien :)
 
veel succes met inrichting:thumbs::book::thumbs:,af en toe:koffie::zwaai::zwaai:
 
We zijn benieuwd hoor:)
 
Eerste foto's van m'n nieuwe aquarium. Achterwand is gemonteerd nu nog wachten op een decoratie voor m'n garnalen en wat plantjes.


-d2pqQ43yTMKPk13CjqRSzRGBpRzetIu.jpeg


-d2pqQ43yTMKPk13CjqRSzRGBpRzetIu.jpeg
 
Leuk bakje hoor:thumbs:. Wil de Neon niet een stukje warmer dan de Panda s zitten??
 
wilde rond de 23 a 24 graden zitten. Volgens mij kunnen ze dat wel
 
Daar is die dan m'n eerste foto :)

vSY_pCI9h8i_C3yds3OK7wW8r0dWPhxh.jpeg
 
Mooi! Ook leuke rode plantjes :p
 
Ziet er mooi uit, zou de (rode ) plantjes wel wat verder uit elkaar zetten.
 
Plantjes heb ik vanmiddag al iets breder gezet :) vond ze ook op een kluitje staan. Helaas zijn bij het plantje rechts alle bladeren slap gaan hangen. Hoop dat deze weer bijtrekt.
 
Bak staat al lekker in te draaien :) plantjes groeien goed.

Alleen volgens mij beetje kaamlaag maar had ergens gelezen dat dat in de opstart periode kon voorkomen.
Net eerste metingen gedaan met als resultaat.

NO3: 25
NO2: 0
GH: 7
KH: 8
PH: 7,4
CI2: 0
CO2: 15

EuKaEvOupnEFqzT1Z0kesDlu8A5mfWFw.jpeg
 
Lekker groen hoor. Heb je die holletjes los liggen??
 
Nee het is een geheel. Van binnen een mooie ruimte voor mijn garnalen die ik erin wil :)
 
Ziet er leuk uit. Vooral dat stuk hout? rechts vind ik heel erg gaaf!
 
Stuk hout via marktplaats gekocht van iemand die zijn bak weg moest doen.
Was lang op zoek naar precies zo´n stuk hout :) gelukkig geeft hij ook niet meer af aan het water.
 
Dat scheelt vaak heel veel en je hebt hier dus lekker geluk mee om het maar zo te zeggen.
 
Bakje draaid nu 2,5 week en er is nu al wel wat bruin soort vuil of korrelige alg te zien op de bladeren en grond. Nitriet piek nog niet gemeten andere waardes zijn nog precies hetzelfde als vorige week.

NO3: 25
NO2: 0
GH: 7
KH: 8
PH: 7,4
CI2: 0
CO2: 15

Ook eerste slakje gespot.

TUCp3nhSJDFiOGOZpUZll4U_fU90Kb3x.jpeg
 
Mooi aquarium
 
Mooi fris en helder bakje hoor:thumbs:
 
Thnx all voor de leuke reacties :cool:.

Vandaag onverwacht voor iemand 10 kardinaal tetra's opgevangen omdat z'n aquarium lek was. Wilde eigenlijk volgende week pas beginnen met neon tetra's i.v.m. 60 cm bak en vond ze te groot daarom wilde ik neon's.

1 kardinaal laat zich nog niet zien in de groep denk misschien door stress en 1 is er beetje misvormd maar doet het verder goed.

Aangezien hij nog niet weet of hij een nieuw aquarium neemt blijven ze bij mij in de bak. Ga even aankijken of het wel goed gaat.

Had ook m'n water ververst om een nitriet piek te voorkomen terwijl de vissen erin zitten. Dus even afwachten of alles goed gaat.

lKYsMsmYZ34ZVTQGoUvqs3_ihljHSIpa.jpeg


lKYsMsmYZ34ZVTQGoUvqs3_ihljHSIpa.jpeg
 
Ziet er goed uit!
Voeg je ook plantenvoeding toe of laat je de planten gewoon groeien?
 
Laat alles lekker groeien en stekken stop ik terug.
Ben alleen niet tevreden over de rode plantjes die zijn best verrot van onder en groeien bovenop niet mooi dus die wil ik nog gaan vervangen.

Heb nu ook alleen maar vlokkenvoer en ga deze week een Artemia setje kopen en wat andere soorten voer voor wat variatie.
 
Leuk bakje, ben alleen bang dat je rode planten (waarschijnlijk een Rotala soort) het niet gaan redden. Eisen toch wel wat voeding, zowel micro als macro elementen.

Kijk anders eens voor wat makkelijkere planten die het ook goed doen in bakken zonder extra voeding. Voorbeelden zijn: Javavaren, Anubias en Bucephalandra soorten. Groeien traag en kunnen tegen een stootje :)
 
Klopt is de Rotala indica/rotundifolia deze week nog even nadenken wat ik daar wil plaatsen :)
 
Weer een kleine update van mn bak :koffie:

Gister 20 Crystal Red garnalen & 7 Corydora Julli gehaald. M'n Tetra's gingen gelijk achter de garnalen aan maar na een uurtje ging het prima.

Toen ik vanochtend naar m'n bak keek waren alle garnalen zoek :oops: ze zaten dus aan de zijkant van m'n achterwand. Zit net een klein kiertje tussen waar ze zitten te chillen.
Hoop dat ze later nog een beetje door de bak gaan komen en wennen aan alle bewoners. Anders moet ik nog een oplossing vinden om die kier te dichten.


4WOl-KlRj5WeaWMllIlT7MgW-XRdRrO3.jpeg


4WOl-KlRj5WeaWMllIlT7MgW-XRdRrO3.png


4WOl-KlRj5WeaWMllIlT7MgW-XRdRrO3.jpeg


jd7pvuthudmz1.jpg
 
Wat een mooie bak John en erg leuk ingericht!
 
Twijfel er een beetje tussen of het de Trillineatus of de Julli is. Kweker op marktplaats bood ze aan als Julli.


Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst :)

Bakje draait nog steeds goed en de waterwaardes zijn ook stabiel.

NO3: 18
NO2: 0
GH: 7
KH: 8
PH: 7,2
CI2: 0
CO2: 15

Bestand is nu:

25X Crystal Red Garnalen
30X Crystal Black Garnalen
60X Vuurgarnalen
10X Kardinaal tetra's
7X Trillineatus of de Julli

Op dit moment zijn er 4 vuurgarnalen zwanger :)

Volgende week ga ik wat drijfplantjes halen en 2 Honinggoerami's

Enige probleem wat ik heb is een rare bodemkleur in het midden van m'n bak en veel vuil op de bodem. Als ik het een beetje omwoel is de kleur na 5 uur al weer normaal.

2dltlu_JD7uzLSLyFkoPrcTaVkGKZyug.jpeg


2dltlu_JD7uzLSLyFkoPrcTaVkGKZyug.jpeg


2dltlu_JD7uzLSLyFkoPrcTaVkGKZyug.jpeg


2dltlu_JD7uzLSLyFkoPrcTaVkGKZyug.jpeg


2dltlu_JD7uzLSLyFkoPrcTaVkGKZyug.jpeg
 
Leuke bak, echter kunnen de cr en de cb door de Vuurtjes onder de voet worden gelopen omdat Vuurtjes veel sneller kweken. Ik zou het aantal Vuurtjes dus wel in de gaten houden want anders stoppen de cr en cb onder anderen met kweken.
 
Aantal vuurtjes hou ik inderdaad wel in de gaten heb al 2 zwangere weg gedaan.

Vandaag toch maar besloten om het naaldgras weg te halen. Het werd steeds meer wildgroei en bruin.
Ook 3 honinggoerami´s gekocht. Alleen konden we niet zien of het nou 2 vrouwen en 1 man was. Iemand tips?

Voor schoonmaak

nh16d4.jpg


Na Schoonmaak

27wyao7.jpg


Ook nog wat drijfplanten gekocht voor m'n honinggoerami´s

2a7d6af.jpg
 
Mooi bakkie hoor!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz

Terug
Bovenaan