Wat is er nieuw

Juwel Primo 70 - zuignappen Bioflow filter houden niet vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter FishyJoe
  • Startdatum Startdatum
F

FishyJoe

Guest
Beste,

de meegeleverde Bioflow filter zit dmv zuignappen aan de binnenkant van het aquarium vast. Echter komen deze vrij regelmatig los. Ik ben vast niet de enige die dit probleem heeft gehad. Hebben jullie een oplossing?

Vast plakken met de zelfde lijm die gebruikt voor je achtergrond, bedoel natuurlijk de zuignappen vast lijmen aan de behuizing

dat is het probleem het is net aan het glas dat ze lossen.

Is je raam goed schoon? Die kun je wellicht even met een schuursponsje goed schoonmaken voor de zekerheid.

thx voor de link. De mijne zijn nog nieuw. Het zijn wel zwarte maar ik neem aan dat dit niet veel uitmaakt. Wel zit er al water in de bak. Mogelijks dat dit een oorzaak is dat ze niet meer 'plakken'?

Is juist gemaakt voor in het water maar wat John zegt is het belangrijk dat het glas en de zuignappen goed schoon zijn.

Dat water mag niet uitmaken want bij de Aquaflow 100 die ik gebruik plak ik deze ook zo onderwater aan het glas.

Zit er misschien nog veel lucht in het filter waardoor de opwaartse kracht teveel is?

dat zou kunnen. Alles is idd nog nieuw. Ik ga het even aanzien en de zuignapjes nog eens goed zuiver maken. thx al in ieder geval!

gisteren de eerste dag dat hij is blijven vasthouden. Dus ik hoop dat dit zo blijft. Ik vermoed dan ook dat het een van de oorzaken was die jullie al hebben aangehaald. Lucht in de filter of zuignappen nog niet goed.

Toch zie je vaak bij interne filters dat ze snel problemen geven en bij de Aquaflow 100 vervang ik ze dan ook af en toe.

Qua zuignappen, soms verlammen de nappen. Dit zou je kunnen herstelt worden door ze (kort) in heet water te leggen. Kheb het ergens terloops in een aqua-filmpje gezien...

tot nu toe blijft hij mooi op zijn plaats hangen en houden de zuignappen. Het probleem heeft zich de eerste 3 a 4 dagen voorgedaan. Toen lostten de zuignappen paar keer per dag. Ik vermoed dat ze nog wat moesten 'inlopen'. Hopen dat het zo blijft!
Ik heb 'm gewoon ieder keer terug mooi en vast terug aangedrukt.
In ieder geval bedankt voor de goede raad 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan