Juwel primo snoerengat in deksel


Ad

Well-known member
Lid geworden
3 juli 2019
Berichten
105
Leeftijd
46
Hallo,

Heeft iemand ervaring (of een idee) met het afdichten van het 'gat' in de deksel van een juwel primo aquarium. Dit gat zit erin voor de snoeren van lamp, pomp en heater. Wil graag dwergkreeftjes erin. Heb wel een idee, maar wie weet heeft iemand een beter idee?

Groeten Ad
 
Hou hier al jarenlang dwergkreeftjes en garnalen en al mijn bakken zijn open, die dieren gaan pas aan de wandel als de omstandigheden slecht zijn
 
Echt waar. Moet dus zorgen dat ze te eten hebben en voor goede waterwaardes. Makkie 😀 . Bedankt voor je reactie.
 
Bij twijfel een stukje duct tape erover? ;)

Ik denk wel dat het per soort kreeft verschilt of en wanneer ze zullen proberen te ontsnappen. Ik heb een soort gehad ("mexicaanse blauwe dwergkreeft") die enorme ontsnappingskunstenaars zijn. Ze hadden altijd prima water, kregen zat voer etc etc, geen vijanden in hun bakken, niks aan de hand. Maar ze klommen graag. Liet je een luchtslangetje o.i.d. onbeheerd het aquarium uit gaan dan raakte je de ene na de andere kreeft kwijt. Die gingen in huis aan de wandel.... Heb het ook gehoord van verschillende mensen die ik zulke kreeften verkocht heb. Het zal denk ik in de aard van het beestje zitten soms. Dat ze in het wild bijvoorbeeld tussen verschillende waterpartijen willen kunnen migreren.
 
Ik wil graag cpo's. Ik zat ook te denken aan tape en een stuk foam of rubber zodat dat de snoeren goed afsluit.
 
Ik heb ook ducktape gebruikt voor het afdichten van die gaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad
Wellicht een plukje filterwatten los in de opening stoppen om die af te dichten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad
Kan ook. Zat ook te denken aan een net spannen over de bak, waar de kap overeen valt, maar dat maakt het voeren weer zo lastig.
 
Dat is een goede oplossing en dat had ik destijds moeten weten ;)
 
😃 genoeg oplossingen iig
 

Terug
Bovenaan