Juwel Recoord 60 opstart problemen


W

Wiegahh

Guest
ik heb een juwel recoord 60 die ik sinds dat ik op me zelf woon
goed wil laten draaien
maar het wil maar niet lukken
de planten zijn in no time kaal dat de bladen er af zijn en zo
zou graag tips willen
 
Tja,je zult toch met meer info moeten komen.
Welke planten,welke vissen- lichtduur- onderhoud qua waterwissels- etc etc.
 
Hoe oud zijn je lampen? En wat voor lampen?. Geef je vloeibare voeding? Heb je een voedingsbodem? En wat voor planten?
 
Ook de waterwaarden als het kan.
Dat zijn bij elkaar heel wat vragen dus ;).
 
de lamp is een jaar oud
planten ken ik niet bij naam helaas
ik heb idd een voedingsbodem
heb er guppy`s neon natras en nog wat vissen waar ik de naam niet van weet
ik geef ze gewoon vlokken
water ph`s en zo weet ik niet ververs het water 1x in de maand
 
hahaha ik bedoel planten voeding. ;)
 
gewone voedings bodem ;)
 
Een voedingsbodem voedt de "echte" waterplanten niet, alleen maar de moerasplanten.
Voor de waterplanten zou je vloeibare bemesting zoals EasyLife Profito kunnen overwegen.
 
aa oke
zal morgen eens kijken bij de winkel
maar verdere tips zijn welkom
 
aa oke
zal morgen eens kijken bij de winkel
maar verdere tips zijn welkom
 
Ik heb zelf ook heel wat planten geprobeerd maar lang niet alles slaat aan. Veel planten hebben speciale voeding nodig of bemesting om het goed te gaan doen. Wat het bij mij zonder extra voeding goed doet is Vallisneria Asiatica, Christmas mos en Hygrophila polysperma en als drijfplant Limnobium laevigatum. Maar ja, wat bij mij aanslaat hoeft het bij jou natuurlijk totaal niet te doen..
Ik bestel mijn planten graag online bijvoorbeeld via aquaplantsonline.nl In de winkel vind ik het altijd moeilijk om te zien wat goede planten zijn.

Planten hebben vaak wel enige tijd nodig om aan te slaan. Soms krijg je ook gewoon weer nieuwe uitlopers als je de boel er niet gelijk uittrekt maar het gewoon wat meer tijd geeft.

Als je naar de winkel gaat kun je een potje met water uit je aquarium meenemen, meestal kunnen ze dit voor je testen. Laat de waarden dan opschrijven, dan kun je ze op het forum plaatsen.

E�n keer in de maand verversen is wel wat weinig trouwens, meestal wordt ��n keer per week aangeraden. Hoeveel liter ververs je dan?
 
10 liter ververs ik dan en ja morgen laat ik water wel even testen
 
mijn waardes van de aqua zijn
ph 8.0
kh 5
micro 460
 
iemand verder tips voor inrichten ?
 

Terug
Bovenaan