Wat is er nieuw

Juwel Rekord 700 van Prisci

• Onderwerp starter Onderwerp starter Prisci
  • Startdatum Startdatum
P

Prisci

Guest
Al maanden zat ik te dubben.. wel een nieuwe bak, geen nieuwe bak? Een 80 cm of niet? Zou mijn kastje dat houden..?

Toen mijn (tweede- of misschien wel derdehands) Juwel Rekord 60 halverwege op een van de naden begon te lekken nam ik uiteindelijk noodgedwongen een besluit: nog dezelfde dag haalden we een Juwel Rekord 700 in huis. Toch geen 80 cm, staat gewoon op hetzelfde kastje, enkel wat hoger, frisser (want nieuw!!) en mooi wit.

Omdat ik dus met een lek zat heb ik alles in ��n keer over gezet. Ik heb zoveel mogelijk oud water en de oude bodem gebruikt en het oude filter de eerste 3-4 weken mee laten draaien.

rekord7001.jpg

Kijk eens wat een kale bedoening! Zo zag het er uit vlak nadat ik alles over had gezet.

Afmetingen bak: 61x31x46 cm
Inhoud: +/- 70 liter
Draait sinds: 21 mei 2014

Bestand:
5 Corydoras Panda
7 Neon Tetra
Tientallen Vuurgarnalen
2 Anentome Helena
Schijf- en Poelslakjes

We zijn inmiddels een aantal weken verder en iedereen heeft de verhuizing goed doorstaan.

rekord7002.jpg

rekord7003.jpg

rekord7004.jpg

De Helena's zijn al weer druk bezig met eieren leggen. Ik hoop dat er nu eindelijk eens wat van uit komt. Ik heb ze nu zo'n anderhalf jaar, al duizenden eitjes gezien, maar pas ��n jong (de slak op de bovenste foto, die nu de papa is van deze eitjes vermoed ik)

Op de eerste foto heb je een potloodventer op heterdaad betrapt.😉 😀

Het ziet er uit als een leuk bakje!

rekord7006.jpg

Ik vond het wel weer eens tijd voor een update! Momenteel staat het er bij mij zo bij.

De drijfplantjes doen het niet top. In mijn vorige bak groeiden ze de pan uit maar nu is het juist het tegenovergestelde! De vallisneria heeft bruine verslijmde bladeren er tussen zitten, maar heeft ook heel veel uitlopers dus die redt het wel. De afgelopen tijd heb ik de lamp uitgehad vanwege de warmte. Hopelijk trekken de plantjes nog wat bij nu het licht weer voorzichtig aan gaat.

rekord7005.jpg

Ik heb eindelijk helena jongen! Het heeft even geduurd maar nu zijn het er een heleboel! Hierboven zie je - naar ik meen - mama met ��n van haar jongen. Moeder slak ziet er een beetje gehavend uit. Ze lijkt geen donkere streep meer aan te maken en heeft last van groen aanslag.

rekord7007.jpg

Dit is Quasi, ��n van mijn neon tetra's. Hij heeft geen rugvin.

rekord7008.jpg

Het Christmas mos gaat echt als een speer momenteel.

Leuke foto's...
Mis wel een beetje kleur in de bak, qua plantjes.

Je neon... ach, gossie.. zonder rugvin, een gehandicapte. Vaak zie je dat die het ook gewoon prima doen. Zo heb ik een hele school Corydoras pygmaeus gehad en de enige die is overgbleven, is de meest misvormde van het hele stel geweest. Die heb ik nu als enige pygmaeus nog in de bak.
Al 3 jaar ofzo....

Bedankt voor het commentaar! De inrichting is nog zeker niet af, maar ja; zoveel hobbies en maar een beperkt budget helaas! Ik wil sowieso nog iets aan de linkerkant en in de rechterhoek erbij 😉 En na verloop van tijd ook het visbestand nog aanvullen.

Heel leuk bakje.
Leuk vissenbestandje ook.
Ik kom vaker even bij jou snuffelen. ;-)

Dat lijkt verdacht veel op mijn visbestand! Leuk leuk!

bak ziet er heel mooi uit hoor complimenten.

Bedankt allemaal!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan