Juwel Rekord 800

M

Michaelke

Guest
Onderstaand mijn Juwel Rekord 800. Na wat aanpassing staat er hij weer kleurig bij. Ik heb enkel nog last van wat baardalgen. Tips zijn welkom ;)

Mijn waterwaardes:
KH: 5
PH: 6.7
Co2 : via controller
no3: 25
Po4: 1.5 (kan het niet precies meten met mijn druppeltest)

Wekelijks voeg ik 17,5 ml stockoplossing PO4 toe. Uit de kraan krijg ik een no3 van 25mg/l. Verversing doe ik met 3 emmers van 7 liter wekelijks. Mijn bak zal ongeveer 80 liter omvatten aan waterinhoud.

1 maal op de 3 weken maak ik mijn filter schoon. (Eheim buitenfilter). Hiernaast heb ik nog een opvoerpomp en een interne bioflow voor wat circulatie.
Ik maak tevens gebruik van co2 toediening met controller. Deze wordt bijgevoegd door een reactor (buiten het aquarium).

Naast de po4 voeg ik wekelijks nog profito a 10ml toe.

Hopelijk hebben jullie genoeg info. Zoniet vragen zijn welkom ;)


New_zpswaxvqynn.jpg


1435333485518_zpsezuybawl.jpg

1435333585406_zpsu9lcn5an.jpg

1435333545012_zpsshgkwwmn.jpg


1435333609348_zpsbe1vqnnj.jpg

1435333662366_zpskxsaoeyd.jpg

1435333686119_zpsjy2lnphw.jpg

1435333715043_zpslu6arlhy.jpg

1435333750439_zpsvj15cgut.jpg
 
Staat er verder mooi op Michael. Lijken me meer penseelalgen die plukjes.
Vaak is dat een co2 tekort of geen goede verspreiding van de co2. Kun je de co2 ook meten of heb je een continutest??
Aan de waarden te zien is er voldoende co2 aanwezig en je hebt denk ik ook voldoende stroming.

Zijn dat oude algen of komt de alg ook op de nieuwe bladeren??
Ik zou de bladeren met alg weghalen en kijken of er weer alg terugkomt.
Zit het door de hele bak of in een bepaald deel want ik vind de meeste planten er verder goed bijstaan.
 
Ik had een continutest. Deze gaf rond de 25 mg aan. Ik heb het idee dat de co2 aardig wordt verspreid door mn bak. Hij komt geheel opgelost in het aquarium terecht. Direct onder de inblaas staat het binnenpompje nog te blazen.
Deze algen komen na een week tevoorschijn als ik de plantjes heb getopt. Hoe langer ik ze laat staan hoe sneller alles ermee vol zit.

Meestal als ik de bladeren weg knip verschijnen ze al snel op de andere weer. Op het moment zitten de algen direct bij de inblaas, in het middengedeelte en aan de meeste rechtse kant. (zijn over het algemeen de meest traaggroeiende planten.
 
Bij de inblaas zeg je. Is dat misschien een punt waar de stroming net wat minder is. dat kun je ook bij de uitstroom van een binnenfilter wel eens hebben.
In de regel zie je ze vaker op de langzame groeiers om dat ze op de snelgroeiers minder de kans krijgen omdat je die ook steeds topt natuurlijk.

Als je co2 dus op 25mg zit dan zou dat wel voldoende moeten zijn. Dan zou ik het zelf toch in een dode plek gaan zoeken zeg maar. En dat zou onder de inblaas/instroom best wel zo kunnen zijn.
 
Oke. Al vind ik het dan wel gek dat dat ook voorkomt midden in de bak? Daar zou je zeggen dat de stroming het meeste is toch?
 
Ik had begrepen alleen onder de instroom of inblaas dus.
Is de co2 continu geweest? Bewegen de plantjes waar de alg zit ook enigszins heen en weer??
 
Nee ook in het midden en uiterst rechts in de bak.
Ja de varen onder de inblaas zelfs veel. De rest heel erg ligt.
 
Ik zie de oorzaak nog niet moet ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan