Wat is er nieuw

Juwel Rio 125 Filtermedia volgorde?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikbenFrits
  • Startdatum Startdatum
I

ikbenFrits

Guest
hoi hoi,
ik heb een Juwel Rio 125, en vraag me nu af, na een aantal maanden, wat de indeling van het interne filter ookal weer was.
Watten bovenin
zwarte spons
groene spons
Blauw grof spons
blauw fijn spons
en
blauw fijn spons

Nu weet ik het even niet meer...

Is deze volgorde goed, gezien van boven naar beneden?

Hebben jullie voor mij de juiste indeling?

Groetje van Frits uit Assen.

Op de site van juwel (www.juwel-aquarium.de) kun je de originele indeling wel terugvinden. Als je daar tevreden over was zou ik die gewoon weer aanhouden in het kader van Never change a winning team.

~ Ivo

hhmm ff googlen dan maar....
Alvast bedankt.

Wat de fabrikant ook voor schrijft er is een simpele volgorde.
Filteren doet je steeds van grof naar fijn!

Het water gaat dus ��rst langs de grove spons, dan een fijnere om te eindigen met de fijnste.
Dat is het mechanisch gedeelte van de filtering.
Dan kan je biologisch gaan filteren door middel van bioballen keramische pijpjes of balletjes, desnoods een brove spons waar de bacteri�n zich in kunnen hechten. Zorg er steeds voor dat alle zwevende deetjes eerst mechanisch worden uitgezeeft voor dat het biologische gedeelte begint.
Nadien kan je desnoods nog chemisch gaan reinigen. Daarvoor gebruik je zeoliet, actieve kool, enz.
Om te einigen kan je desnoods nog een fijne filter als laatste bij plaatsen om de deeltjes die zouden loskomen bij de biologische en chemische filtering tegen te houden zodat de pomp wordt beschermd en het water kristalhelder wordt.

JbMalawi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan