Juwel Rio 125 opstarten (levy muis)


levy muis

Active member
Lid geworden
5 september 2013
Berichten
37
Locatie
Vlaardingen
Aloha,

lijkt mij leuk om een beetje te laten zien hoe ik mijn bak ga opstarten.

Ik heb mij een tweedehands Rio 125 aangeschaft.
Voorzien van Intern filter, alle sponsjes nieuw inc. Cirax.
200Watt verwarming
Helialux Spectrum verlichting.

Op de weg naar huis terug gelijk een zak aquariumgrind en een mooi stuk mangrovehout bij de hornbach meegenomen.(zie foto1)
dat stuk hout drijft als een malle.

Heb het een paar uur in de gaten zitten houden maar het werd niet echt helder, ik had het zand er ook gelijk zonder spoelen ingegooid, dus heb al het water er weer uitgehaald en opnieuw gevuld en het zand in het aquarium dus gespoeld.
Met behulp van witte bakjes van de chinees een beetje zitten pielen om het stuk hout op zijn plek te houden.
Toen stond de bak er weer zo bij.(zie foto2)

Toen tot 's avond laat een beetje zitten kijken hoe het stroomt en ik vind het nu al mooi :D. (zie foto3)

Maar toen!(zie foto 4)HAHA er zit al leven in, ik noem hem Theo.
De bak was op de dag van aanschaf leeggehaald en er zat nog wat vies water in het filter en deze heeft dus de volledige waterwissel en de grove spoeling van het zand dus gewoon overleeft.
Gelijk een lepeltje door een stuk komkommer gestoken en hij kruipt er gewoon volgas voorbij(ongeveer een uur later).

Dit was dus gisteren, vandaag uit werk gelijk even langs de viswinkel gefietst, de cirax ontbrak nog dus die even gehaald en 3 plantjes gekocht.
De plantjes zijn Cryptocoryne, Hygrophila rosae australis, Limnophila heterophylla.
Vond de plantjes voorlopig prima en deze zouden makkelijk en goed groeien, geen idee, ga ik mij nog verder in verdiepen, ging mij erom dat er leven in de bak komt.
Ook een flesje Bactoturbo om het opstarten van bacteriën wat te boosten.
Toen zag de bak er weer zo uit(zie foto 5)

Vanavond op visite geweest en kom ik thuis(zie foto 6) Theo zijn kleine broertje Gerrit is ook tevoorschijn gekomen, haha.

Ik ben weer happy vandaag, de bak leeft.
 

Bijlagen

  • aquarium5.png
    aquarium5.png
    1.5 MB · Weergaven: 53
  • aquarium1.jpg
    aquarium1.jpg
    219.2 KB · Weergaven: 51
  • aquarium2.jpg
    aquarium2.jpg
    102.1 KB · Weergaven: 53
  • slak5.jpg
    slak5.jpg
    132.4 KB · Weergaven: 59
  • aquarium.jpg
    aquarium.jpg
    243.5 KB · Weergaven: 62
  • slak1.jpg
    slak1.jpg
    177.5 KB · Weergaven: 58
Veel plezier van je bak alvast.
 
ik ben inmiddels al wat verder.

Heb nu sinds 1 week, 10 rode neocaridina in mijn bak.
Beginnen zich al goed te vermaken.
Gisteren weer langs de lfs geweest en het complete schooltje blauwoogjes gekocht. Deze vielen mij ineens op en zijn een leuke groep voor bovenin de bak.
De zwarte corydoras wil ik ook graag maar die had hij nog niet binnen, dus ik heb geduld.
De Kardinaaltetras wil ik als laatste gaan toevoegen, om mijn garnalen eerst te laten wennen, en de planten een beetje te laten groeien.

overzichtje van de Aquariumhobby bij mij:



planten:
-Hygrophila Rosae Australis
-Limnophila heterophylia
-Cryptocoryne lucens
-Rode Lotus
-Javamos
-Mosbol
-Salvinia minima

Leven:
-18 blauwoogjes
-10 rode neocaridina's
-5 helenaslakken

Techniek:
-Juwel binnenfilter(origineel)
-200Watt Verwarming op 24gr. ingesteld.

Voer:
-Tima garnalenpasta Basic
-Dennerle complete gourmet menu

Middelen:
-HS Aqua Procell
-HS Aqua FloraCarbo
-HS Aqua Bactoturbo
 

Bijlagen

  • Aquarium6.jpg
    Aquarium6.jpg
    247.9 KB · Weergaven: 49
Leuk begin al zou ik er zelf wat meer planten inkopen voor de voorgrond zodat de garnalen zich ook makkelijker kunnen verstoppen. Wat Crypto s zijn daarvoor prima bijvoorbeeld of de S. Sabulata.
 

Terug
Bovenaan