Wat is er nieuw

Juwel Rio 125 verhuizen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elyntje91
  • Startdatum Startdatum
E

Elyntje91

Guest
Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen en dan moet mijn Rio 125 natuurlijk ook mee. Het leek mij het handigst iets van 4 man te hebben, een plank onder het aquarium te doen (en vast te tapen), de vissen/planten en ongeveer 50% water in emmers ed te doen en verder het grootste gedeelte van het water weg te gooien. Het grootste probleem is alleen dat ik (denk ik), vanwege de grote hoeveelheid vuurgarnalen die ik er in heb zitten en die ik niet allemaal kan/wil vangen, er een klein beetje water in moet laten zitten. Maar nu vraag ik mij dus af of het aquarium nog wel te tillen is als de bodem en zo'n 5-10cm water erin blijft zitten, en natuurlijk of het aquarium dat zou houden (is een plank eronder genoeg?).

Ik hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben en wat jullie eventueel zouden doen in dit geval 😉!

Alvast bedankt,
Elyne

Zoek even het droog gewicht van de Rio op. En bereken dan Hoe Veel kilo er bij komt in de vorm van water. Dan weet je gelijk of je t kan tillen of niet

Mvg Jorrit

Laagje van 5 cm erin laten, met planten.
Helpen tegen schommelen van water.
En voor de garnalen.

Zorg dragen,voor je filter. Dat die zo snel mogenlijk weer draait. Desnoods op een emmer. tijdens bak vullen.()externe).
Binnenfilter leeghalen en in emmer water.

Ik heb het ooit gedaan zoals bertus. Je wil ook niet meer water erin, dat wordt meteen heel zwaar, plus het is ook een extra uitdaging met klotsen e.d. En dan inderdaad een soort van 'grote verversing' doen. Ik had de eerste keer met verhuizen ook nog een deel van mijn visjes er nog in zitten die ik niet goed uitgevangen kreeg. Alles heeft het overleefd...

Dank jullie wel voor de tips!! Dan ga ik het idd ook zo proberen 🙂!

5cm water kan wel, een Rio 125 is alleen (leeg) wel te tillen.
maat ik denk ook aan de bodem, grind en of voedingsbodem?
eventueel ornamenten?

Ik heb mijn rio 125 (ik denk 45kg) zelf uit de auto gehaald en op mijn dressoir gezet.
Maar, wat ik zeg, grind, water...

Nu is het in 5cm water wel makkelijker om vissen c.q. garnalen te vangen.

Succes!

Volgens de juwel site is een lege rio 125 23 kilo, dan met 5cm water (ongeveer 15 kilo) en idd bodem (zeg; 20 kilo?) wordt ie zo'n 60 kilo. Zou dat te tillen zijn als ik 4 man heb die af zouden kunnen wisselen? Hij moet ook een trap op... Overigens verhuizen we op z'n vroegst pas over 2 maanden, dus heb nog zat tijd om iets te verzinnen (je kan er in dit geval beter te lang over nadenken en alles uitstippelen dan te kort waardoor er allerlei problemen veroorzaakt worden lijkt mij 😛 ).

Het vangen van de vissen is het probleem niet, dat moet wel lukken. Alleen heb ik (grof geschat) 200 vuurgarnalen waarvan 1/3 zo klein dat je ze nauwelijks ziet als je op een gewone rustige middag je bak in kijkt, als je al hebt lopen rommelen is het helemaal onmogelijk ze te vinden... Dus als het even kan laat ik er liever wat water in zitten... Als ie dan echt niet te tillen is dan kan ik hem altijd nog helemaal leeg halen (kortom, hier gaan we een hele dag voor uittrekken 😛 ).

60 kilo is makkelijk te doen met 2 man.

Grappig, ik ken ook een Elyne. En die naam kom je vrijwel niet tegen in deze schrijfwijze.

Een beetje man kan wel 30KG tillen 😛

Met 2 man een aquarium een trap op tillen lijkt me ook gemakkelijker dan met 4 man.

En 60 ook nog wel haha

Wel naast elkaar de trap op he !
Anders wordt er 1 nat

Botia zei:
Grappig, ik ken ook een Elyne. En die naam kom je vrijwel niet tegen in deze schrijfwijze.

Wat grappig inderdaad! Ik ben ook nog nooit iemand tegen gekomen met exact dezelfde naam 😉!

Ludger zei:
Een beetje man kan wel 30KG tillen 😛

Met 2 man een aquarium een trap op tillen lijkt me ook gemakkelijker dan met 4 man.

Had ook niet in gedachten om hem met 4 man in een keer te tillen hoor, meer als reserve voor als iemand door z'n rug gaat 😛 .

Edwin 1973 zei:
Wel naast elkaar de trap op he !
Anders wordt er 1 nat

Of de een tilt het aquarium gewoon boven z'n hoofd en/of de ander klimt op zn knie�n achteruit de trap op? Mochten ze dat voor elkaar krijgen dan maak ik foto's :foto: . Beide mogelijkheden lijken me overigens uitstekend manieren om blessures op te lopen (waarvoor die extra mannen dan weer handig zijn). Dus zijwaarts it is 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan