Wat is er nieuw

Juwel Rio 180 bodem

Rick85

Well-known member
Lid geworden
4 augustus 2014
Goedenavond ,

Ik heb een Juwel Rio 180 en ben wel van plan om iets van tempex (of rubber of wat dan ook) plaat op de bodem te bevestigen alleen vraag ik me af wat het beste te gebruiken is en hoe dik aan te raden is.

Ook vraag ik me af of het aan te raden is om iets aan de onder kant te zetten aangezien het aquarium op het frame rust.

Hoe dan ook er zullen vast genoeg mensen al ervaring met een juwel rio hebben 🙂

Zal geen zware stenen in het aquarium leggen.

Is dit misschien een goedkope oplossing?
https://www.gamma.nl/assortiment/firstf ... egories%3C{catalog01_catvloeren}%2fcategories%3C{catalog01_catvloeren_catvloeren_ondervloeren}%2ffh_item_type%3d{product}%26fh_refview%3dlister%26fh_lister_pos%3d5%26fh_view_size%3d20%26fh_start_index%3d0%26fh_secondid%3db_product_b021456654

waarom wil je die tempex erin dan als je toch geen zware dingen erin gaat steken

je haalt alleen maar werk binnen en je verliest er liters mee

Juwel waarschuwt er voor om niks tussen te leggen, omdat het aquarium al op een frame ligt.

Ik heb ook een Juwel Rio 180 en mijn rio ligt meteen op de kast.

Dit is wat juwel zegt in de handleiding:

Uw JUWEL aquarium beschikt over een vast verlijmd veiligheidsonderframe. Plaats het aquarium met het onderframe direct op de kast. Gebruik geen extra onderleggers.

Is het misschien beter qua isolatie om tempex op de bodem te hebben dan?
Ik heb het een keer gelezen dat het wel voordelen heeft om het er in te leggen maar misschien is het onzin, dat kan ook natuurlijk.

En wat betreft de onderkant zal ik daar niks tussen leggen dan.

alleen een beetje tempex op de onderkant zal weinig verschil maken qua isolatie

dan zou je alle kanten al moeten dicht zetten

het heeft voordelen bij grote stenen samen met gravende vissen bv
als er dan eens een steen valt blijft je kamer droog omdat je bodem niet zal barsten

Bij aquariums zonder frame wordt wel geadviseerd om iets aan de onderkant te leggen. Dit om eventuele oneffenheden opgevangen, die anders glasbreuk kunnen veroorzaken.
Tempex in het aquarium wordt geadviseerd als je scherpe zware stenen in het aquarium gaat leggen.

Ok dan zal ik geen tempex gebruiken, scheelt weer tijd en geld 🙂

Bedankt voor de info

in de productie beschrijving staat het volgende
"Op sommige ondergronden is het belangrijk dat de vloer beschermd wordt tegen vocht. Daartoe is een vochtscherm voor deze ondervloer apart verkrijgbaar. Daarmee heeft de Firstfloor Blueline ondervloerplaat blauw 7 M2 alles wat nodig is voor een gedegen basis."
dus zou ik het zeker niet gebruiken in een rond je aquarium.

Jb Malawi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan