Wat is er nieuw

Juwel rio 180 pomp vervangen door een groter model?

Boris69

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 januari 2011
afgaande van de productspecificatie bij een grote online winkel zag ik dat de afmetingen van de 1500 tov de 600 hetzelfde waren. Dus gekocht. Past natuurlijk helemaal niet.

Past de 1000 dan wel ? want de 1500 moet helaas retour.
En zoniet dan moet er een stroming/wavemaker in. Een kleintje

Iemand ervaring hiermee?

ben er uit. De 600 gaat in de Juwel Eccoskim en de 1000 gaat in het interne filter. En er komt een programmeerbare Hygger wavemaker in. Denk dat ik dan alles wel onder controle heb. Waarom dan geen extern filter? Ben er geen fan van en de ruimte in de kast heb ik nodig voor allerlei randzaken. Heb namelijk ook nog flink wat planten en daar hoort ook van alles bij 🙂

Zal binnenkort eens een totaal foto van de ruimte maken.

Ja een buitenfilter is vaak effectiever maar goed met te weinig ruimte is dat lastig.

zie het alleen niet zo zitten om dat filter te reinigen. Gebruik vooral sponsfilters en nu dan intern. Maar als dat niet bevalt dan gaat die er wel uit natuurlijk. Dan zal ik wat anders moeten verzinnen en dat zal dan wel een externe zijn. Eheim geen fan van. Zijn bij mij teveel lek gegaan op de afdichtingsring. Maar ik loop al weer op de zaken vooruit 🙂

Met elk filter kun je iets krijgen en je moet de rubbers invetten en desnoods een keer vervangen. Wel vond ik die metalen clips van de Eheim potfilter niet je van het want die verbogen snel was mijn idee.

zie het alleen niet zo zitten om dat filter te reinigen. Gebruik vooral sponsfilters en nu dan intern. Maar als dat niet bevalt dan gaat die er wel uit natuurlijk. Dan zal ik wat anders moeten verzinnen en dat zal dan wel een externe zijn. Eheim geen fan van. Zijn bij mij teveel lek gegaan op de afdichtingsring. Maar ik loop al weer op de zaken vooruit 🙂
Extern heeft ook zeker nadelen inderdaad. Ik vind het maar gedoe met schoonmaken slangen e.d. en toch behoorlijk luidruchtig vergeleken met intern. Grote voordeel van extern is de betere flow, vooral met spraybar.

Extern heeft ook zeker nadelen inderdaad. Ik vind het maar gedoe met schoonmaken slangen e.d. en toch behoorlijk luidruchtig vergeleken met intern. Grote voordeel van extern is de betere flow, vooral met spraybar.
ga dat ondervangen hoop ik met de motor wissel. En dan de wavemaker erbij. Die flow gaat straks 360° 🙂

vervangen van de 600 voor de 1000 in een Juwel Rio 180 is zeker de upgrade waard. Water circuleert nu eindelijk. Zelf een wavemaker erbij gezet, maar voor een rustige circulatie is de 1000 zeker een aanrader.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan