Wat is er nieuw

Juwel Rio 180 strippen?

De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
150
Leeftijd
27
Goedemiddag allemaal,

Inmiddels heb ik thuis al zo'n 2 jaar een Rio 180 gezelschapsaquarium met vastgekit intern filter.
Nu heb ik deze overgekocht toen ik nog redelijk nieuw op aquariumgebied was, en ik zou nu toch iets anders willen.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van volglas-aquaria zonder kap, en zou ik dit eigenlijk ook graag willen.

Daarom vroeg ik me af of je bij een Rio 180 de 'houten' randen aan de boven- en onderkant zou kunnen strippen?
Daarnaast zou ik ook de middenbalk en het interne filter eruit willen halen, maar dit lijkt me vrij eenvoudig te doen.

Als dit vrij eenvoudig te doen is, zou ik dus graag mijn Rio 180 willen ombouwen tot volglas aquarium. Maar als het erg ingewikkeld is, of er een grote kans op schade aan het aquarium is wil ik mijn Rio180 verkopen en van dat geld een volglas-aquarium halen.

Ik hoor graag van jullie wat een handige keus is, en of jullie nog tips hebben!

Mvg,
De leidse glibber
 
Dat zou ik niet doen. Een Rio 180, ik heb er zelf een, heeft die rand als versteviging gebouwd met zelfs een midden verbindingsstuk die dienen als versteviging, weer, voor die randen. De hele bouwwijze is gekozen als versterking voor het glas.
 
Kan, maar dan heb je grote kans op een natte vloer.
Het frame om het aquarium is voor de stabilisatie en stevigheid
 
Maar als het erg ingewikkeld is, of er een grote kans op schade aan het aquarium is wil ik mijn Rio180 verkopen en van dat geld een volglas-aquarium halen.
Dan zou ik het bovenstaande wat je hebt geschreven doen. De redenen zijn al genoemd.

Gr
Stefan
 
Dank voor de snelle reacties!
Het lijkt erop dat dit plan van tafel kan, want op een natte vloer zit ik inderdaad niet te wachten.
Ik denk dat ik hem binnenkort dan maar te koop zet, want ik wil toch echt graag een volglas aquarium.

Nogmaals bedankt!
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan