Eind januari heb ik planten geplant en nu zijn we een aantal weken verder.
De planten die ik heb toegevoegd zijn:
- Javamos op drie RVS-matjes (er moeten nog twee bij komen als er genoeg mos is)
- Wat stekjes Lobelia Cardinalis
- Sessiliflora
- Cryptocoryne Wendtii
- Echinodorus Oriental
Dit was eerst:
Dit was eind januari:
Dit is nu:
Te zien is dat de hardscape plaats heeft gemaakt voor planten en dat de planten die het niet meer goed deden, zijn vertrokken.
Alle dieren die er nog in zitten maken het goed (twee glasmeervallen, twee slangenvisjes, één amanogarnaal en een hele berg slakken).
Ik heb bij de plantjes voedingspillen gedaan en doe wekelijks net iets minder dan 20ml All-in-one erbij.
De Echinodorus heeft wat lelijke blaadjes, maar ik neem aan dat dat de overgang van emers naar submers is.
De Sessiliflora en het mos groeien goed, maar in de afgelopen week is de Sessiliflora wat roodbruinig geworden. Ik lees op internet zowel dat dit een signaal is dat de Sessiliflora het naar zijn zin heeft, als dat hij het juist stom vindt in het aquarium. Dus, heeft mijn Sessiliflora het naar het zin?
Het mos is ook lekker gegroeid, maar het oogt wat donkerder dan eerst. Is dit normaal?
Ik wil denk ik nog wel wat meer planten, omdat het me mooi lijkt om een mooie dichtbeplante bak te hebben, wat garnalen uiteraard ook fijn vinden. Ik denk daarnaast dat mijn bak dit aankan, omdat er na een weekje weg genoeg alg op het raam zat, dus er zijn voedingsstoffen over.