Wat is er nieuw

Juwel Rio 240 Biofilter M schoonmaken

Sorcovic

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2020
Leeftijd
32
Goedemorgen allemaal,

Ik vraag me af hoe ik het beste de achterzijde van mijn filter kan schoonmaken. Ik bedoel dan het gedeelte waarmee alles d.m.v. zuignappen aan het glas bevestigd zit.
Ik heb al geprobeerd de behuizing los te maken, maar dan sloop ik de zuignappen en wellicht de behuizing zelf.

Misschien dat iemand nog wat tips heeft?

Groetjes,

Jeroen

Vaak zitten binnenfilters ook gekit en dan kom je er helemaal niet bij maar in de regel geeft dat geen problemen. Als de jouwe met zuignappen vastzit dan zou die toch vrij makkelijk eruit moeten kunnen. Probeer hem anders omhoog te schuiven want boven het oppervlak komen de zuignappen in de regel beter los. Dat doe ik ook met de dropchecker hier.

Die zuignappen die je ziet zijn inderdaad geen zuignappen maar dotjes kit, en het filter kun je zonder die kit door te snijden niet verwijderen. Er achter schoonmaken is niet te doen en kun je gewoon laten zitten. Groeit er alg tussen dan kun je het licht van buitenaf blokkeren met bijvoorbeeld een beetje zwart ondoorzichtig raamfolie.

Ik vermoed dat het ook kit is en dat het daarom zo moeilijk gaat. Tenzij een doe het zelver er iets anders op heeft gemaakt maar normaliter is dat inderdaad kit.

Dan zal het inderdaad kit zijn. Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga het afplakken met raamfolie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan