Wat is er nieuw

Juwel Rio 240 filterhuis

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Silmarwan
  • Startdatum Startdatum
S

Silmarwan

Guest
Wij zijn ons aquarium opnieuw aan het opstarten. Nu is echter het filterhuis volledig losgekomen, ideaal voor schoonmaken maar nu zit ik te twijfelen hoe ik het weer vast ga kitten.
Er komt tussen filterhuis en glas altijd viezigheid die je niet kunt verwijderen.
Nu wil ik graag weten of er iemand ervaring heeft met het dichtmaken van de gaten aan die kant van het filterhuis en evt de gehele zijkant af te kitten. Hebben de gaten in de zijkant �berhaupt een functie? En dan bedoel ik natuurlijk niet de gaten van de invoer van water aan de "voorkant" en de zijkant bij de uitlaat vanuit de pomp. Hoop dat ik duidelijk genoeg ben en dat er iemand is die ons kan adviseren.
De pomp zat overigens met 8 dotten kit, 4 aan beide kanten,tegen het glas geplakt.
 
Het filter kan links en rechts geplaatst worden,meende ik. Vandaar de "extra"gaten.
Maar waarom geen extern filter,de meeste mensen zouden een gat in de lucht springen als dit soort filter maar zo los lag.
 
Haha inderdaad,zijn een hoop mensen met slapeloze nachten om het filter uit de bak te krijgen 😉
Klopt wat Alex al aangeeft dat het filter tegenovergesteld ook gebruikt kan worden dus vandaar dat gat voor de pompuitlaat.
Je kan idd heel de boel rondom afkitten maar vergeet de onderkant bv ook niet.
 
Wij gaan toch maar voor het binnenfilter. Die gaten klinken idd logisch...waarom heb ik dat zelf niet bedacht.mooi afkitten dus. Scheelt vast qua viezigheid. Dankjewel voor het meedenken!
 
Die interne filters zijn op zich zo slecht nog niet, alleen vervuilt het bij een zwaar bestand erg snel. Ander nadeel is dat het een beetje lelijk staat in het aquarium en het veel ruimte in neemt.

EDIT: Ik zie dat je nieuw bent hier, welkom op het forum Silmarwan !
 
De interne zijn zeker niet slecht.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan