Juwel Rio 240 ideeën


N

Natasja9206

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een Juwel Rio 240 te gaan halen. Heb op dit moment een Juwel Lido 110 draaiende staan.
Nu wil ik voor de Rio een leuk vis bestand bedenken maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Hebben jullie misschien een leuk idee? Of hebben jullie een rio staan waar jullie een leuk vis bestand in hebben die jullie willen delen??

Bedankt in ieder geval!!
 
Ja... wat zou je zelf graag willen?

de keuze is reuze.
wil je een gezelschapsbak met een aantal planten, wat hout en een x aantal vissen?
wil je graag alleen vissen & planten uit een bepaald continent? wil je graag zuid amerikanen of denk je eerder aan het Malawimeer?

zoek je actieve visjes? zoek je kleurrijke visjes? scholenvisjes of territorium vormers?

je zal toch zelf ergens mee moeten komen waar anderen aan mee kunnen denken :)
 
Ja... wat zou je zelf graag willen?

de keuze is reuze.
wil je een gezelschapsbak met een aantal planten, wat hout en een x aantal vissen?
wil je graag alleen vissen & planten uit een bepaald continent? wil je graag zuid amerikanen of denk je eerder aan het Malawimeer?

zoek je actieve visjes? zoek je kleurrijke visjes? scholenvisjes of territorium vormers?

je zal toch zelf ergens mee moeten komen waar anderen aan mee kunnen denken :)
Ik zoek eigenlijk naar actieve kleurrijke vissen. Een leuke school en een grotere vis wellicht?
Sowieso zet ik er hout en planten in.
Heb al wel zitten kijken maar je hebt zoveel keuzes :)
 
Om het makkelijker te maken ga dan eens per werelddeel kijken, dan ben je al een stuk verder, b.v. Afrika, China of America, dan een deel van dat gebied bekijken en dan heb je al bijna een keuze gemaakt.
 
Om het makkelijker te maken ga dan eens per werelddeel kijken, dan ben je al een stuk verder, b.v. Afrika, China of America, dan een deel van dat gebied bekijken en dan heb je al bijna een keuze gemaakt.
Bedankt voor dit goede idee!
Ik heb even zitten kijken en ben uiteindelijk op een zuid-amerikaans biotoop uit gekomen.

De vissen waar ik op uit kom zijn de volgende. Mijn vraag is nu alleen hoeveel van deze vissen passen er in mijn Juwel Rio 240 :). Ik dacht persoonlijk aan zoiets:

Corydoras julii - 6 stuks
Carnegiella strigata - 6 stuks
Paracheirodon axelrodi - 20 stuks
Apistogramma borelli - 1 paar
Pterophyllum scalare - 6 stuks

Lijkt mij dat de maanvissen en de dwergcichliden niet samen kunnen? Of vergis ik me daarin?

Bedankt voor het meedenken!
 

Terug
Bovenaan