Wat is er nieuw

Juwel Rio 240 meubel waterpas?

vergeten

Member
Lid geworden
18 juli 2019
Leeftijd
37
Beste leden,
Ben een Juwel rio 240 meubel aan het plaatsen, maar hij staat niet 100% waterpas. Hoe zet ik deze best pas? Plaatjes (niet de vissen) onder de pootjes? Of iets onder de aquarium zelf? Hoeveel mag het afwijken ?

Altijd het meubel aanpassen, sommige doen een munt onder de pootjes.

Best geen karton of zo gebruiken, maar iets in metaal of plastic.
Karton of hout kan wegrotten als je af en toe wat enthouisiast dweilt in de kamer.

Ik heb zelf een combinatie van metalen onderzetters, klantenkaartpasjes en een stukjes van een aluminium strip gebruikt.

Plaatjes (niet de vissen)
Gedroogde platy's werken prima! Metaal of plastic nog beter.

Is het eigenlijk de ondergrond die niet waterpas is of het meubel? Een beetje scheefstand is overigens niet erg, dat kan een bak goed hebben. Voor de verdeling van de waterdruk maken een aantal millimeters barweinig (bar, pun intended) uit. Het gaat meer om het meubel zelf, dat moet goed staan om de lasten optimaal te dragen.

Mijn 2-meterbak staat ontzettend scheef....

Zolang de bak maar niet op 1 hoek afwijkt van de andere 3 hoeken maken een paar mm niks uit. Maar iedereen die een meubel koop en die alles precies waterpas moet gaan zetten.....Voordat je alles neerzet kan je ook verstelbare pootjes er onder kunnen zetten. Dan kan je alles precies aanpassen.

IMG-20191212-WA0001.jpg

Keg / wig bij de bouwmarkt. Wij vinden het ideaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan