Juwel rio 350 of Aqualantis Fusion Pro 120x60


sander058

Well-known member
Lid geworden
28 december 2015
Berichten
657
Locatie
Zevenhuizen, Groningen
Ik heb altijd een aquarium gehad maar vlak voor de verhuizing verkocht. Ik heb altijd een Juwel rij 180 gehad. Maar deze is weggegaan omdat ik in de nieuwe woning een grotere kan plaatsen!

nu twijfel ik tussen de juwel rij 350 en een aqualantis fusion pro 120 x 60.

De juwel rio 350 heeft een inhoud van 350 liter en de aqualantis fusion pro is 427 liter. Dit is een verschil van 77 liter maar de prijs verschilt bijna €800 tot €1000,- (afhankelijk waar je hem aanschaft)
ik wil graag maanvissen gaan houden of een gezelschapsbak met een harem dwergchichliden. Ik heb alle apparatuur nog van mijn vorige bak 2 x een extern filter en co2 dus dat hoef ik verder niet aan te schaffen.

nu was ik benieuwd of die 77 liter nou echt wat verandert aan de mogelijkheden qua vissen. de breedte is beide 1,20 alleen de hoogte is hoger van de aqualantis. Want voor die €1000 euro verschil kan ik ook een hele hoop planten/hout en vissen aanschaffen.
 
Ik heb hier de Fusion 120 van 330 liter en die is qua kwaliteit niet te vergelijken met bv de Juwel Rio 125 die ik had. Alleen de kast is al een parel voor de woonkamer en de verdere afwerking ook. Goed hij is duurder maar ik ben blij dat ik hem heb gekocht.
 
Hier kun je het redelijk zien:

 
K zou inderdaad ook een Fusion kopen. Ik heb de 150cm. En qua controller kun je een Tc420 nemen uiteraard, of de controller van Aquatlantis zelf, maar daar heb ik geen ervaring mee zelf
 

Terug
Bovenaan