Juwel Rio 350 visbestand


Bas Maessen

Member
Lid geworden
13 maart 2024
Berichten
5
Leeftijd
44
Hoi allen,

Ik zou graag willen weten of mijn visbestand nog wel voldoet aan de eisen. Wil uiteraard dat mijn vissen zich prettig voelen.

-10 Neon Tetra's
-14 bosemani regenboogvissen (6M/8V)
-10 corydoras panda
-4 otto's
-1 L??? (zie ik nooit)
-8 Amano garnalen
En 1 ongelukkig koppel Apistogramma cacatuoides... Deze vinden elkaar niet zo leuk volgens mij. Ik denk dat deze moeten verhuizen.

Moet ik iets aanpassen aan de samenstelling?
Ik zou graag wat feedback krijgen.
 

Bijlagen

  • 17103432142815219616701036174677.jpg
    17103432142815219616701036174677.jpg
    5.1 MB · Weergaven: 29
Ik zie zo geen hele gekke dingen geloof ik, heb je zelf het idee dat er iets niet helemaal goed gaat, op het ongelukkige koppel na? 😁🙈
 
Volgens mij gaat alles goed, vissen hebben voldoende ruimte.

Zit alleen te twijfelen om nog 1 soort toe te voegen. Een groepje Vorkstaart regenboogvisjes zou ik nog wel graag willen.

Maar wellicht moet ik dan de groep boesemani kleiner maken?
 
In feite is dan de vraag hoeveel capaciteit je filter nog heeft. Hoe vaak moet je water wisselen? Hoe vaak slibt je filter dicht en moet je dat dus schoonmaken?
De groep Boesemani's zou ik niet kleiner maken, daar maak je ze niet gelukkig mee.
 
Ik heb er een Oase biomaster 850T op draaien met een capaciteit van +/- 1500 liter per uur.
Eigenlijk maak ik alleen de pre-filter 1x per 2 weken schoon. Het grote filter 1x per 3 maanden, meer is niet nodig.

Wekelijks 25% waterwissel.
 
Dan zal een schooltje vorkstaartjes geen probleem geven, eventueel moet je eens per 2 weken 50% gaan wisselen. In het begin goed testen op nitriet en ammoniak of dat oploopt en dus of je filter het bijhoudt.

(Let wel: ik weet niet veel van vorkstaartjes in combinatie met de andere al aanwezige vissen, maar ik zie daar niet direct problemen in. Iemand met meer kennis daarover?)
 

Terug
Bovenaan