Juwel Rio 450 LED van Math


Math

Active member
Lid geworden
26 februari 2013
Berichten
39
Deze juwel bak hebben wij in december 2017 gekocht, heeft in onze woonkamer als gezelsschaps bak gestaan en met onze verhuizing naar een nieuw huis in 2020, is deze verplaatst naar de slaapkamer en is in de woonkamer een Eheim bak gekomen 180 x 60 x 60

220831_Juwel Rio 450.jpg


De inrichting van deze bak is inmiddels veranderd omdat een lekkage in de eheim bak maakte, dat deze als noodopvang moest dienen. Gelukkig zat hier weinig vis in en was de Eheim bak ook niet zwaar bezet.
 
Wel errug blauw, dat bakkie ......! Wat mij opvalt is dat er steeds meer mensen zijn die de bak niet meer vol maken zodat je het wateroppervalk net niet meer ziet. Weet niet of dat een trend is, of ergens toe dient, maar of dat nou mooi is?? Doet meer pijn aan de ogen, bij het naar de bak loeren!!
 
Die reden begrijp ik ook niet. En hoe staat het nu met dit bakje?
 
Wel errug blauw, dat bakkie ......! Wat mij opvalt is dat er steeds meer mensen zijn die de bak niet meer vol maken zodat je het wateroppervalk net niet meer ziet. Weet niet of dat een trend is, of ergens toe dient, maar of dat nou mooi is?? Doet meer pijn aan de ogen, bij het naar de bak loeren!!
Het blauw is op de foto een stuk blauwer dan de werkelijkheid.
Het water nivo is door de waterwissel die ik aan het doen was. Normaal is hij vol tot de rand.
Ik kan hier ook niet goed tegen, ik moet niet boven het water kunnen kijken.
 
Stap 1 voltooid
Helemaal leeg gemaakt, wel nog even water erin want de neons worden morgen pas opgehaald, dan ook laatste steentjes eruit halen en dan wordt de bak verplaatst
20221022_175515.jpg
 
Ziet er strak uit, succes👍
 
ik zal er een nieuw topic voor starten
 
Zoals hiervoor te lezen is de juwel 1.20 m bak op de slaapkamer vervangen door een aquatlantis 1.60m bak

de juwel bak is de kelder ingegeaan en daar plaats ik nu wat foto's van:

Leeg op de slaapkamer

20221022_175515.jpg

Aan het vullen in de kelder:
IMG-20221023-WA0005.jpeg


beplant en ingericht in de kelder, met een voorraadje zuurstof planten die tzt direct in de aquatlantis geplaatst kan worden.
20221102_185221.jpg


de filters zijn ingedraaid overgezet, dus daar geen problemen mee.
tevens staat hier een extra filter op, om alvast in te draaien voor de aquatlantis. Op de aquatlantis staan 2 filters, de een draait al op de aquatlantis waar de afgelopen dagen de beplanting aangebracht is, de ander draait dus op deze bak mee, nu reeds 2 weken en zal nog wel even blijven draaien.
 

Terug
Bovenaan