Juwel Rio 450 : Voelbare strepen in het glas


Y

Yor13

Guest
Ik heb dus een eindelijk een grote bak voor kogelvissen gekocht, een Juwel Rio 450 met kast. Na allereerst al ellende met de kast, de eerste kwam beschadigd aan, de tweede had op exact dezelfde hoek de doos beschadigd, maar gelukkig geen schade aan de inhoud, kwam ik bij het plaatsen van de tank op de kast erachter dat ik voelbare strepen op het glas heb.

Het zijn dus op meerdere plekken dezelfde lijnen, 5 a 6 cm van elkaar en komen samen in een ronding. Poetsen met natuurazijn, glasreiniger, wondersponsjes, filterwatten, allemaal geen resultaat. Je voelt gewoon de afdruk van iets in het glas. Sommige zijn recht naar naar benee aan de buitenkant, een andere weer diagonaal aan de binnenkant... maar telkens het zelfde patroon. Ook de afdruk van de zuignappen is gewoon voelbaar en kan niet weggepoetst worden, lijkt wel alsof het glas niet goed gekoeld was alvorens te bewerken ofzo...

Iemand hier dit al eens meegemaakt? Ik durf er geen 450liter water in te zetten, heb de verkoper al een baal app gestuurd, want ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
 
Begrijp ik het goed dat het om een nieuw aquarium gaat? Dan gewoon op laten halen en een nieuwe vragen natuurlijk. Zelf heb ik zoiets nog nooit meegemaakt of gehoord.
 
Begrijp ik het goed dat het om een nieuw aquarium gaat? Dan gewoon op laten halen en een nieuwe vragen natuurlijk. Zelf heb ik zoiets nog nooit meegemaakt of gehoord.
Klopt, gloednieuw via een grote keten van dierenwinkels. Ben heel benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen, de doos ligt namelijk al in stukken.
 

Terug
Bovenaan