Wat is er nieuw

Juwel Rio in de lift...

pkchs

Well-known member
Lid geworden
15 november 2018
Leeftijd
37
Goeieavond,

Als het niet weer tot een lockdown komt in belgie.
Zou ik binnenkort een juwel 240/350 aanschaffen.
Deze moet op het 1ste verdiep geraken.
De trap is echter niet breed en maakt een bocht waardoor het met 2 man denk ik lastig word om deze boven te krijgen (ik zelf kan door rugproblemen niet veel heffen)

Hij past in de lift, echter alleen als die op zn zijkant staat...
Iemand ervaring met deze methode ?
Het is niet dat de bak uren op zn zijkant zal staan...

Grtz

Geen ervaring met een groot aquarium op de zijkant zetten, maar als je het kunt voorkomen is dat denk ik wel beter. Kan anders een dure bak worden.

Als het een Rio 240 wordt, denk ik dat je het met twee personen wel redt. Als je dan de lift in stapt, gaat persoon 1 door z'n knieën en krijgt die het aquarium naar zich toe gekanteld door persoon 2. Is even wat zwaarder, maar moet wel te doen zijn. (Ik kon de 240 in elk geval zelf tillen, en ben helemaal niet zo sterk.) Desnoods haal je er een derde persoon bij.

Rio 350 zelfde idee, alleen nog wat zwaarder. 😛 Ik zou toch echt proberen niet de bak gekanteld op de grond te zetten. Kan goed gaan met iets zachts eronder, maar.....

Laatst bewerkt:
Dit is hoe mijn 160x50x55 in der tijd is gearriveerd van transport.

1166E849-E6AD-48E0-BB17-24800B9260F8.jpeg

zou een beschermde laag op de grond leggen, maar verder zie ik er niet zoveel problemen in.

als die nog in de doos zit, lijkt het me helemaal makkelijk.

Laatst bewerkt:
Gewoon laten bezorgen, dan is het hun probleem 😜... Nee alle gekheid op een stokkie. Zou denk dan in jouw geval wat extra mensen regelen om te tillen. Wellicht dat hijsen een optie is als je de doos goed kan vastmaken. Wat je ook nog kan doen is even de firma Juwel contacteren, kan gewoon via hun site. Dacht dat ze wel in een redelijk termijn reageren, wel in het Engels of Duits. Kun je vragen of het kwaad kan.

Gr
Stefan

Ok bedankt mensen 🙂

Ik zal juwel even contacteren allesinds.
Ze komen hem leveren, maar wil de kosten niet te hoog laten oplopen.
Door die regeltjes van de corona, mag ik 1 iemand extra vragen... Mensen die ik ken zijn beboet geweest tijdens een verhuis...

Een verhuislift is ook een laatste (dure) optie.

Ik heb deze week een rio 240 naar zolder getild samen met een vriend. Het was niet erg zwaar we moesten alleen twee draaien maken en dat was even opletten maar binnen drie minuten was hij boven. De onderste draagt verreweg het meeste. Met een lift kan het ook prima je moet de bak dan samen schuin houden net als wij op de trap hebben gedaan. Dus ik sluit mij aan bij Gino88.
Als het aquarium nieuw in doos zit zou ik wel aanraden om de doos even open te maken en de losse delen (lichtbak etc) allemaal te verwijderen. Dat scheelt weer in gewicht. Dan de doos weer dicht en zo de bak tillen.
Succes!

Het is voornamelijk die bocht in de trap die mij doet huiveren... kheb deze zomer een zonnebank helpen verhuizen en deze bijna laten vallen door dat men rug het plotseling begaf.
Ik zal voor een corona-veilige oplossing zoeken..

Heb m’n vision 450 ook op z’n zijruit naar boven getild destijds, zou geen probleem moeten zijn.

zou wel een groot stuk karton mee nemen om tussen de lift deur te zetten tijdens het erin en eruit gaan met het aquarium zodat niet zomaar de deur dicht gaat

Heb m’n vision 450 ook op z’n zijruit naar boven getild destijds, zou geen probleem moeten zijn.

zou wel een groot stuk karton mee nemen om tussen de lift deur te zetten tijdens het erin en eruit gaan met het aquarium zodat niet zomaar de deur dicht gaat
De bak verticaal de lucht in, en zo de trap op?

Bedankt voor de tip van het karton 😉

Yup, zat een vervelende draai in de trap
Hier hetzelfde...

De Rio zou ik gebruiken voor malalawi's
Maar na wat inlezen word het toch geen juwel...
Zou liever 120x50x50 hebben ipv de 120x40x50.
Van interne filters ben ik sowieso geen fan, en van meubels van vezelplaat ook niet echt...
Het zal eerder een kale volglasbak worden met stalen frame en zelf alle nodige techniek samenstellen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan