Wat is er nieuw

Juwel Rio Led 125 van vismeneer

vismeneer

Member
Lid geworden
9 juni 2025
Leeftijd
29
Hallo allemaal!
Het leek mij leuk om een fotoalbum bij te houden voor mijzelf en voor anderen.

Ik heb jaren lang aquariums gehad, de grootste bak die ik had 3 jaar geleden weg gedaan, Een juwel Vision 450 met maanvissen hier was ik altijd erg trots op en altijd erg druk mee.

Het begon altijd wel weer een beetje te kriebelen om een nieuwe bak op te starten, we zijn sinds afgelopen jaar ouders geworden en ons zoontje vind het helemaal geweldig om op youtube naar aquariums te kijken, dat was voor mij weer een mooie reden om er toch weer een op te starten.

Afgelopen maandag de juwel 125 gehaald (80cm)

De bak is nog aan het indraaien, planten moeten nog wortelen, bacteriën moeten hun weg nog vinden.

Hier alvast wat foto's
Tips & Tricks zijn altijd welkom 🎗

1749887384761326488068275450354.jpg
17498874073623782316843182243984.jpg

Ziet er al leuk uit.
Tip 1: plaats er een rode lotus bij voor wat meer contrast. Andere rode planten gaan het niet of nauwelijks redden met de standaard Juwel verlichting.
Tip 2; Dim je verlichting de eerste periode met bijvoorbeeld PVC buisjes om algen minder kans te geven.
Tip 3: Overweeg de Daylight lamp te vervangen voor een Colour. Geeft een mooier licht (iets warmer) en iets minder kans op algen wanneer je geen CO2 geeft.

Ziet er al leuk uit.
Tip 1: plaats er een rode lotus bij voor wat meer contrast. Andere rode planten gaan het niet of nauwelijks redden met de standaard Juwel verlichting.
Tip 2; Dim je verlichting de eerste periode met bijvoorbeeld PVC buisjes om algen minder kans te geven.
Tip 3: Overweeg de Daylight lamp te vervangen voor een Colour. Geeft een mooier licht (iets warmer) en iets minder kans op algen wanneer je geen CO2 geeft.

Thanks voor de tips.
Had inderdaad al een rode plantsoort erin staan maar deze eruit gehaald omdat die het niet goed deed.

Dimmen van verlichting is ook een goede tip.

Verlichting stond al op het lijstje om te vervangen, dit is een beetje te fel voor mij

Ziet er veelbelovend uit.

je kan de voorgrond plantjes wel wat meer uit elkaar trekken en kleinere stukjes planten over een groter oppervlak.
Heb je wat sneller een vol tapijtje.

Ziet er veelbelovend uit.

je kan de voorgrond plantjes wel wat meer uit elkaar trekken en kleinere stukjes planten over een groter oppervlak.
Heb je wat sneller een vol tapijtje.
Heb daar veel mee zitten puzzelen, maar als ik ze teveel uit elkaar haal wordt het een grote ravage 🤪

Als je stukjes van een cm of 3 hebt kun je die heel mooi met een pincet een centimeter in het substraat drukken.
In mijn handtekening staat een link naar mijn rio 125, kun je zien hoe ik dat gedaan heb.

Als je stukjes van een cm of 3 hebt kun je die heel mooi met een pincet een centimeter in het substraat drukken.
In mijn handtekening staat een link naar mijn rio 125, kun je zien hoe ik dat gedaan heb.
Ik zit op een mobiel dus kan de handtekeningen helaas niet zien

Thanks voor de tips.
Had inderdaad al een rode plantsoort erin staan maar deze eruit gehaald omdat die het niet goed deed.

Dimmen van verlichting is ook een goede tip.

Verlichting stond al op het lijstje om te vervangen, dit is een beetje te fel voor mij
Wat betreft de PVC buisjes kan ik deze aanbevelen:

IMG_9299.jpeg

Bijlagen

• IMG_8197.jpeg
    IMG_8197.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 13
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan